Skocz do zawartości

Statecznik elektroniczny TL5 2x 14/21/28/35W


Robert K.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam statecznik elektroniczny PHILIPS HF-PERFORMER II Electronic Ballast 2xTL5 14/21/28/35W oraz oprawki T5.

 

I teraz moje pytanie: czy mogę do takiego statecznika podłączyć dwie różne świetlówki, np. jedna T5 14W i jedną T5 28W, czy musi być para jednakowych świetlówek, np. 2x T5 14W lub 2x T5 35W ?

 

Zadałem to pytanie również na elektroda.pl ale nie mogę się doczekać odpowiedzi, coś mało chętni są do pomocy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem elektrykiem ale... No właśnie, skoro taki statecznik potrafi podać napięcie znamionowe poprawne dla dwóch świetlówek o mocy 14W (razem 28W) lub dla dwóch świetlówek o mocy 35W (razem 70W) to nie obsłuży pośredniego ? - np. 14W i 28W

 

Chyba rozumiem. Taki statecznik podaje jedno napięcie dla pary świetlówek. Jest przecież jeden obieg. I teraz jeśli podepnę dwie różne to albo napięcie znamionowe będzie nieprawidłowe dla obu świetlówek, bo uśredni moc albo będzie prawidłowe dla jednej z nich. Tak mi się wydaje.

 

 

Jak już pisałem, nie jestem elektrykiem ale teraz czytałem - napięcie znamionowe to jest przecież przy każdej takie samo - to jest przecież 230V//50Hz.

 

Tu chyba będzie chodziło o różny prąd znamionowy (A- amperaż) czyli natężenie prądu, a nie napięcie.

Edytowane przez Robert K.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach