Skocz do zawartości

Po 24h od zalożenia akwarium woda robi się mętna.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcąc zrobić coś z czego moja 4 letnia córka czerpała by radość postanowiłem założyć akwarium. Obiecałem dziecku że za kilka tygodni, będziemy mieli rybki. Kupiłem akwarium model JUWEL Rekord 600 (63l) w zestawie z filtrem, grzałką i oświetleniem. Jestem całkiem nowy w akwarystyce także przed zrobieniem czegokolwiek dosyć sporo czytałem o zakładaniu akwarium, m.in. na tej stonie. Akwarium wymyłem jak tylko potrafiłem, samą wodą bez dodatku płynów. Kamyczki (8kg) kupione w dosyć dużym sklepie tylko z rybkami i akcesoriami (doradzone przez sprzedawcę) lałem szlaufem 15 minut aż czysta woda z nich zaczęła lecieć. Wyłożyłem na ręczniku żeby przesechły. Do akwarium wsypałem kamyczki, ułożyłem wcześniej umyte pod bierzącą wodą sztuczne roślinki i dwa korzenie kupione w tym samym sklepie co kamyczki (podobno z afryki specjalnie spreparowane). Założyłem termometr na ścianke, złożyłem filtr (niebieska gąbka, potem zielona, czarna i na końcu taka wata) i zacząłem zalewac akwarium wodą z kranu lejąc przez filtr tak jak w instrukcji napisali. Jak było 3/4 wody włożylem grzałke i uruchomiłem filtr. Zalałem do końca i wcisnąłem napowietrzacz pod kamyczki i były bąbelki, córka przeszczęsliwa. Potem dadałem TETRA Aquasafe. Na drugi dzień rano, ku mojemu zdziwieniu woda była przejżysta jak Nałeczowianka, bardzo mnie to ucieszyło. Temperatura 25 stopni, zrobilem test PH wyszło 7.5. Przez cały dzień woda była czysta, lecz niestety póżnym popołudniem zaczęła mętnieć. Zostawiłem tak do dnia następnego. Rano woda była jak po ogórkach kiszonych i tak pozostaje do dziś. Trochę poczytałem i zacząłem walkę, odlałem 18l wody i wypłukałem w niej wszystkie gąbki z filtru i złozyłem z powrotem. Gdzieś wyczytałem ze korzenie nie zawsze są dobre więc usunąłem. Dolałem 18l wody uwcześnie zakrapianej odpowiednią ilośćią TETRA Aquasafe. Niestety woda po 3 dniach wciąż pozostaje mętna, PH dalej 7.