Skocz do zawartości

Akwarium 240-250l porady dla nowicjuszy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Na samym wstępnie chcę zaznaczyć, że jestem trochę zielona w temacie akwarystyki. Mój mąż kiedyś miał co prawda akwarium z pielęgniczkami ale nie było ono jakoś mega zadbane, ot takie sobie akwarium. Obecnie przejęłam razem z małżonkiem akwarium po jego bracie który też trzymał tam pielęgnice ale od jakiegoś pół roku stało więc się niem zajęliśmy.

Generalnie plan na to akwarium mamy taki żeby było troszkę więcej roślinności, jakiegoś meszku. Co do rybek to myślałam po przeczytaniu trochę forum o:

20szt neonków

1+3 pielęgniczki kakadu

1 glonojad (nie wiem jeszcze dokładnie jaki)

10 kirysków (z tym, że czytałam że kiryski nie bardzo nadają się do podłoża jakie mamy rozsypane, widoczne na fotce niżej)

+ krewetki

 

Co do wyposażenia to mamy, filtr zewnętrzny o taki: http://allegro.pl/zewnetrzny-filtr-kubelkowy-do-akwarium-1000l-h-i3798232476.html

grzałka 200W, świetlówka 30W i druga zamówiona 45W

 

Akwarium zostało zalane wczoraj wodą ze studni wieczorkiem, filtr działa od wczoraj cały czas (napełniony kamieniami (tymi z dziurką - sorry za niewiedzę), węglem oraz watą). Woda jest taka jak na zdjęciu póki co, wlaliśmy wczoraj bakterie BACTOACTIV, dziś dodatkowo uzdatniacz BIOTOPOL.

Nie wiem jeszcze nic o chemicznym składzie wody w zbiorniku, jutro albo w poniedziałek zakupię testy i napiszę co mi tam pokazały.

Dziś posadziliśmy też roślinki, nie wiem w sumie czy nie za wcześnie.

 

Mam pytania następujące:

Czy roślinki do zasadzenia wyjmujemy z koszyczków czy nie jest to konieczne?

Czy konieczne będzie montowanie butli z CO2?

Czy rybki które sobie obmyśliłam (i krewetki) nadają się aby ze sobą żyć w jednym akwarium?

 

Dziękuję z góry za odpowiedzi, rady, sugestie nooo i przede wszystkim wyrozumiałość :)

 

 

post-19997-0-79487100-1389375599_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach