Skocz do zawartości

Żółta i mętna woda, padające rośliny


chacuno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam do was kilka pytań, ale najpierw trochę wam opowiem o mojej przygodzie z akwarium. Akwarystyką zajmuję się od 10 lat , nie jakoś specjalnie profesjonalnie czy dla rozrodu rybek tylko dla efektu wizualnego. Miałem akwaria różnych wielkości od 5L zaczynając. Zawsze gdy miałem akwarium używałem różnych preparatów wspomagających wzrost roślin i wiele innych polepszaczy, jakoś to zawsze wyglądało. Od roku musiałem się rozstać z moim 180 litrowym akwarium ponieważ kupiłem sobie system grający do pokoju i po prostu bałem się, że akwarium pęknie gdy za mocno podgłośnię muzykę, więc akwarium poszło do rodziców. Oddałem im akwarium z ogromną ilością roślin i rybek, wszystko wyglądało pięknie, ale przez ten rok, jak akwarium stoi u rodziców wszystko się popsuło, zaczęły zdychać rybki i co najważniejsze wszystkie rośliny wyzdychały, robiły się żółte i rozpadały się, do tego woda jest cała żółta, oczywiście jest też masa glonów mimo, że stosuję różne polepszacze do roślin i do krystalizacji wody, mimo to, że mam świetlówkę, która wspomaga rozwój roślin, to i tak wszystkie rośliny zdechły. Powiedzcie dlaczego ? Jak temu zaradzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam razbory klinowe, zbrojniki, sumiki rekinie i jeszcze inny gatunek małych rybek, mam labeo. Oświetlenie to 2 świetlówki, jedna zwykła Narva 18W a druga Narva Ocean light nie wiem ile wat, mam chiński filtr który przfiltrowywuje 1200L na godzine czyli dużo jak na taki zbiornik, miałem wcześniej firmowy ale milo 600L/H musialem 2 razy w tygodniu go czyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

2 świetlówki, ale to już opisałem wyżej

nigdy nie podmieniam wody, nie wiem jakie jest ph wody i inne tego typu wartości

używam preparatów na glony, dla rybek i dla roślin

nigdy nie grzebie w akwarium