Skocz do zawartości

Napęczniały brzuch Zbrojnika


Moczarka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 Jestem nowa na forum i początkująca w temacie akwarystyki (mój pierwszy zbiornik). Wystąpił problem ze Zbrojnikiem Niebieskim. Zaczęło się kilka dni temu, gdy prawie w ogóle nie wypływał (prawdopodobnie siedział wśród roślin). Dzisiaj zauważyłam go za skorupą kokosa. Nie pływa, wciąż leży na żwirze. Ma też napęczniały brzuch. Jest młodziutki-ma ok. 3,5cm. Kupiłam go 20 kwietnia (miał wtedy ok. 1,2cm). Na zdjęciach zupełnie nic nie widać.

Warunki:

Litraż: 112l (wymiary 80x30x40)

Oświetlenie: standard 2x18, świecę 11h dziennie

Historia: akwarium  założone 7 kwietnie 13r. dojrzewało (z roślinnością, filtrem 24h, grzałką) do    25kwietnia-kupione zostało 6 otosków

Podmianki: na początku 15%, od kilku tygodni 20% odstanej wody 24-48h z odmulaniem

Parametry: pH-7,2  ; twardość-13dH  ; kH ok 10

Nawożenie: raz w tygodniu x2 tabletki Ferro Tabs JBL

Problemy: nie było większych problemów z glonami (usuwanie regularne dało efekt), poza tym po wyjeździe na weekend majowy w akwa pojawiła się rybia ospa-jedna ofiara otosek, 7 czerwca u zranionego otoska zauważyłam „pleśń”, zdiagnozowałam pleśniawkę, wyleczyłam po jednej 10-minutowej kwarantannie w nadmanganianie potasu

Temperatura: przy pomocy termostatu utrzymuje się 26 stopni

Roślinność: kabomby karolińskie, moczarki argentyńskie, żabienica amazońska (od 29 maja)

Podłoże: żwirek marmurkowy 0,1-0,4 (granulacja)

Filtr: AquaEl Fan 2 plus 450l/h

Obsada:

-6 otosków przyujściowych

-12 neonów czerwonych

-5 brzanek sumatrzańskich (wyjątkowo łagodne)

-1 zbrojnik niebieski

-2 helenki 

Karmienie: podaję TetraMin Menu, Green Algae Wafers (Tropical), Spirulina Super Forte (Tropical), wodzień, raz w tygodniu głodówka, warzywami są średnio zainteresowane

Wydaje mi się, że to nie posocznica. Czy to pasożyty? Leczyć wysoką temperaturą? Albo Zoolek Cap?

Z góry dziękuję Wam za pomoc!  ;-)