Skocz do zawartości

Jak odnowić i uruchomić stare akwarium z nowymi rybami i roślinami (45-50l) ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

To mój pierwszy post więc przepraszam za ewentualne nieogarniecie na forum :P

Jestem początkującym w temacie akwarystyki i chciałbym zadać kilka pytań. Dostałem 45-50l akwarium z osprzętem:

1) filtr FLUVAL 1plus

http://www.kubazoo.com/pl/fluval-1-plus-filtr-wewnetrzny-do-akwarium-1734.html

2) grzałkę z Tetratec HT50

http://animalia.pl/produkt,2231,84,tetra-grzalka-tetratec-ht-50-50w.html

3) pokrywa z lampą Philips 15W

 

4) akcesoria typu sztuczna roślinka, żwirwek, domek dla ryb

Akwarium dostałem od goscia który nie miał czasu się nim zajmować. Było strasznie zaniedbane , pełno glonów itd. nie wiem gdzie on je trzymał. Wszystko było pokryte takim ciemno zielonym śluzem który strasznie ciężko schodził i kamieniem z wody.

Nadal jest jeszcze pare miejsc skąd trudno usunąć ten śluz i kamień, nie wiem czy to czyścić, macie jakieś pomysły ?

 

W akwarium jest 5 ryb: 3 duże ciemne glonojady  (największy 12-15cm, najmniejszy około 8cm), jeden kiryśnik plamisty (wygląda jak sum na 90% to ta ryba ) który ma około 13-15cm i jedna całkiem mała ok 4cm podobna do gupika tylko z dłuższymi płetwami, czerwono srebrna.

Nie wiem co z nimi zrobić bo chciałbym wszystko wystartowac od nowa z kilkoma mniejszymi ładniejszymi rybkami. Nie mam za bardzo komu oddać, zabijać nie chcę, myslę nad wypuszczeniem do rzeki :P ale chyba nie przeżyją długo. Spróbuje spytać w sklepie zoologicznym.

 

 

Chcę założyć wszystko od nowa z żywymi roslinkami i rybami typu neonki, gupiki, jakiś glonojad może krewetka (czyszcząca ?) itd. Chciałbym by były to rośliny (15W daje moc 0,33W/1l) i ryby mało wymagające na początek, bo jestem zielony w tym temacie ale już dużo czytałem jednak nie ma to jak podpowiedz ekspertów :)

 

Proszę zaproponowanie przede wszystkim zestawu w miarę łatwo dostępnych roślin i rybek jakie mógłbym umieścić w moim akwarium.