Skocz do zawartości

Na co choruje moj welon??


mima
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem totalnie początkującą posiadaczką akwarium i pewnie dostanę lincz, że nie mam o niczym pojęcia :-). Przyjmuję to na klatę i proszę o pomoc. Dwa tygodnie temu kupiłam akwarium 80L aquael ze standardowym oświetleniem w pokrywie, filtrem turbo filter 500 na 150L. Napowietrzanie działa non-stop, lampy ok 10h na dobę. Na dnie żwirek gruby, jakiś korzeń oraz 4 roślinki. Pani w sklepie mnie przekanała (wiem już dziś że to było złe), że od razu mogę kupić upragnioną welonkę, na którą akwarium czekało tylko 24h. Wodę uzdatniłam preparatem, w filtrze umieściłam bakterie i następnego dnia pojechałam po rybkę. Wszysto było pięknie, rybka je goldfish colour tetra, Bio-vit Tropical, Liofilozowany Kryl i Tubifex. Karmię albo płatki 3x dziennie (2x goldfish i raz bio-vit) albo jeden roballub kostka na cały dzień. Wszystko uprzednio namoczone. W czwartek zauważyłam, że rybka podpływa na powierzchnię zaczerpnąć powietrze. W pierwszej chwili myślałam, że to glony, które mocno zaatakowały akwarium. Wyjęłam korzeń (był z zielonkawym "pierzastym" nalotem - wygotowałam go w soli. Umyłam przednią szybę, odmuliłam dno. Poprzednie odmulanie robiłam 4 dni wcześniej - było czysto. Niestety czyszczenie nie pomogło. Przyglądałam się rybce i zauważyłam ten szary "osad" na jednym jej boku, ogonie i płetwach. Pobiegłam do sklepu, usłyszałam, że to na pewno ospa i że to normalne. Kupiłam ichtiosan, wlałam zgodnie z zaleceniem, na noc. Przy okazji kupiłam purigen na glony i kłopot się chyba rozwiązał. Od czwartku nie uzywam oswietlenia, jutro mam dac pol dawki poczatkowej ichtiosanu. W miedzyczasie zaczelam o ospie czytac i ...ona wyglada inaczej. Co wiec jest mojej welonce, jak jej pomoc? Ogolnie forme ma dobra, juz nie pływa pod powierzchnię. Ma jednak momenty że zastyga i unosi się na wodzie do tyłu tak że wpada w roślinki. Czasem też mam wrażenie że się ociera o liście. Proszę o pomoc.