Skocz do zawartości

Brzanka rekina, biała wata, narośl na ogonie.


Splint
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jestem początkującym akwarystą. Od niedawna około 4 dni zauważyłem dziwną biała plamkę a raczej narośl na ogonie brzanki rekiniej. Plama jest biała wygląda jak wata, jest postrzępiona. Ta biała wata znajduje się na łuskach,wygląda tak jakby nie było łusek tylko ta wata. Brzanka jest aktywna, nie ma problemów z jedzeniem, jedyny objaw to ta narośl na ogonie. u innych rybek nie ma tego problemu.

 

Zaraz po wykryciu tej białej waty podałem preparat Baktoforte przeciw wewnętrznym i zewnętrznym bakteriom oraz na gnicie płetw i pyszczka.

 

Proszę o pomoc w rozpoznaniu choroby i ewentualnym sposobie leczenia.

 

Moje akwarium to 60 L. Temp. wody około 26-27. Obsada: Brzanka rekinia, sum rekini, 2x molinezja, Mieczyk, 4x danio

woda wymieniana około tygodnia temu, tzn. gruntowne czyszczenie akwarium, zostało wymienione około 40 l wody.

 

Poniżej linki do zdjęć , wiem że jakość nie najlepsza ale innych nie jestem w stanie zrobić.

 

http://imageshack.us/g/854/20130315173709.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zakupiłem Healthosan i sol akwarystyczną tak doradzono mi w sklepie. Dodałem do akwarium około 5ml preparatu i rozpuszczona sól (sprzedawca poradził że to przyspieszy leczenie). Jednak nie wiem czy jest to jednorazowa dawka czy mam użyć preparatu jeszcze raz po jakimś czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor