Jump to content
Mapet

Obliczenia soli - Kalkulator Zulixa

Recommended Posts

Z tego co wiem teraz tylko intermag plus jes w obiegu, zwykły intermag wycofali ze sprzedaży (prawdopodobnie z powodu przeterminowania).

Gdzieś to wyczytałem, więc nie są to wiadomości z pewnego źródła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w kalkulatorze jest intermag plus czy intermag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest intermag plus i sam intermag

 

Ale aktualnie posiadam CSM+B

Edited by lukas123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waga jest dobra z tym, że one są w dwóch dokładnościach - 0,1 i 0,01. Jak chcesz mieć dokładniej to wybierz tą drugą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukas123 jeżeli chcesz zrobić roztwór z mieszanki intermagu plus i symfonii to raczej dobrze.

Chociaż nie wiem czy nie powinieneś przy symfonii w lewej kolumnie dopisać 10 ml.

I jeszcze pytanie... Chodzi Ci  o symfonie złotą Seachem-a, czy kogoś kto sprzedaje na aledrogo z niewiadomą zawartością?

 

Edit:

 

Chyba muszę zaktualizować kalkulator, bo widzę że masz nowszą wersję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kalkulatorze chyba mały błąd znalazłem

rubryczki w 2 zakładce "podstawowe" - w nawozach płynnych

jest koncentrat intermag mikro

i koncentrat intermag mikro plus

z tego co wiem, intermag mikro plus ma jedynie zwiększona ilość żelaza o 10 w stosunku do poprzednika czyli 24g/l

intermag zwykły ma 2,4 g/l

ładnie pięknie tylko dlaczego w wynikach wychodzi, że intermag (zwykły) daje 27 g/l zamiast 2,4? Sprawdziłem z proporcji jakby co.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Ponieważ nie ogarniam liczenia mikro, to proszę o pomoc.

Pierwsze pytanie to: czym się różni mikro plus intermag od mikro plus intermagu? W kalkulatorze jest dostępna i jedna i druga propozycja. Szukałem w google i wpisując to drugie, czyli mikro intermagu plus  to wyskakuje intermag.

 

Ja posiadam 1 litrową butelkę mikro plus intermag, oraz chelat żelaza 8%. akwarium ma 124L.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Pierwsze pytanie to: czym się różni mikro plus intermag od mikro plus intermagu?

Hmm... Mikro plus intermagu, to to samo co mikro plus intermagu.

z mojego postu wyżej możesz wywnioskować różnice

Intermag to marka czy firma, plus ogranicza sie do zwiekszonego Fe x10

 

 

W kalkulatorze jest dostępna i jedna i druga propozycja.

nieprawda, z plusem jest tam tylko jeden intermag, tego zwykłego mikro (bez plusa) polecam używać z poprawkami uwzględniającymi to, co napisałem wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qwoot Ty lepiej nic nie polecaj...

A lepiej sam poczytaj jak rozrabia się mikro. Bo w Twoich obliczniach nie zaszalałeś...

Mikro intermagu już jest wycofane ze sprzedaży, więc nie ma  nad czym się modlić.

Teraz już można tylko nabyć mikro plus intermag.

 

 

 

Pierwsze pytanie to: czym się różni mikro plus intermag od mikro plus intermagu?

"Mikro z mikro plus intermagu", mikro plus intermag - to się odmienia...

Nie jest jasno objaśnione w 1 poście jak obliczać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, dobra panowie, bez kłótni. :mrgreen: To po co w kalkulatorze jest na samej górze "Mikro z mikro plus intermagu" a poniżej jest znowu do wyboru "intermag mikro plus"?

 

Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale skorzystałem z tabelki "Ogrodnicze" i tam wpisałem skład mikro plus i jakie dawki chcę podawać. wyszło mi że mam wlać 15ml nawozu na 500ml wody na akwarium 124l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pomogę, kompleksów nie mam, dowartościować się pomniejszając innych - samemu mało wnosząc nie musze, rozumów wszystkich nie pozjadałem, nie poodsyłam po innych tematach, mogę - to w przystępny sposób pomogę. I tak powinno być ale cóż...

 

Więc tomek122

Ogranicz się tylko do zakładki podstawowe - bo wystarczy.

To na zielonym tle to masz 3 różne, oddzielne roztwory - dlatego.

Jak masz koncentrat mikro plus firmy intermag, to korzystasz z "Mikro z mikro plus intermagu" a stężenie ustalasz w "samoróbka mikro" - tam wpisujesz jak żeś ten swój koncentrat rozcieńczył wodą.

 

 

To po co w kalkulatorze jest na samej górze "Mikro z mikro plus intermagu" a poniżej jest znowu do wyboru "intermag mikro plus"?

A to poniżej dotyczy  "mikro z chelatów/innych" czyli wtedy, jakbyś robił dodatkowa "miksturę" uzupełniająca, czy też nawet samodzielną bazującą na np. mieszance kilku składników. Zalezy co masz i co chcesz z tego uzyskać, to piszesz w odpowiednie miejsca i już.

Ale popróbuj pobaw sie z kalkulatorem, bo widzę, że nie robiłeś tego - gdyby tak było sam byś wszystko rozpracował na logikę, ja mam zerową wiedze o jakichkolwiek podstawach akwarystyki, więc mnie nie słuchaj, ale kalkulator ten to ogólnie naprawdę dobra rzecz :razz:

 

 

szkoda tylko, że do wzorów jak to liczone nie ma dostępu, i nie można zweryfikować ich w prostszy sposób, i w skutek dalszych zależności "zaszaleć"...

 

Po co Ci wzory jak Twoja wiedza akwarystyczna leży i kwiczy? Prywatne docinki możesz mi wysłać na pw.

Jeszcze jeden podobny post i się pożegnamy to nie przedszkole i nikt nikogo tu niańczyć nie będzie. Zapoznaj się z regulaminem. Mapet

 

Edit: "docinki" wysłałem, ale nie zważajac na (w nikogo nie skierowane centralnie "docinki" moje czy Twoje) - czy usunięcie mojego wpisu ukazującego Twoją niekompetencje, w sprawie dostepnosci i skladu zwyklego interemagu, to naprawdę mądre posunięcie? W taki sposób Moderator może zawsze mieć rację, nawet jak jej nie ma...

 

W usuniętym poście o składzie nic nie pisałeś (napisałeś w Swoim 1 czy 2 poście w tym temacie), a jego dostępność jest mało ważna bo "Intermag Mikro" miał tylko dwa lata ważności. Ktoś Ci to sprzedając "opycha" Ci przeterminowany towar. A Ty za to płacisz :) Więc i tym razem mam rację. Ostrzegam Cię ostatni raz. Mapet

Edited by Mapet
Regulamin

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

wyszło mi że mam wlać 15ml nawozu na 500ml wody na akwarium 124l.

 

Z zakładki "podstawowe" mi wyszło że 5 ml (przy dawkowaniu 10 ml dziennie), ale wciąż masz za niskie żelazo i musisz uzupełnić chelatem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Przepisałem wszystkie dane dotyczące mikro z twojego przykładu z pierwszej strony do kalkulatora. Obliczenia z twojego przykładu różnią się z obliczeniami z kalkulatora który mam ja.

 

 

 

 

post-15181-0-78494800-1379428603_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałeś zmienić litraż Twojego akwarium w przykładzie jest 112 L, a Ty masz 124.

Następna sprawa to chelat żelaza posiadasz żeby uzupełnić? Jeżeli nie to w "Mikro z chelatów/innych"  wpisz zero.

Założyłem, że nie masz (nigdzie o tym nie wspomniałeś), dlatego napisałem żebyś uzupełnił żelazo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zapomniałem, chciałem pokazać, że wersja kalkulatora którą posiadam, oblicza inaczej niż twój program, którego zdjęcie jest w pierwszym poście. Żeby to pokazać, przepisałem wartości z tego obrazu do mojego kalkulatora.

Żebym to wiedział, to bym nie pytał o wytłumaczenie mam obliczyć dawkę. Pytałem, bo nie wychodziły mi obliczenia i dopiero kiedy wpadłem na pomysł aby przepisać wartości do swojego kalkulatora, to odkryłem w tedy, że kalkulator źle liczy.

 

Pobrałem więc kalkulator z pierwszego tematu i powstawiałem dawki (jak podawałeś, czyli 5ml) i całą resztę i wyszło mi wszystko dobrze.

 

Chelat żelaza posiadam, jakoś zapomniałem napisać. Na moje akwarium 124l, podając dawki codziennie po 10ml, wyszło mi że mam rozrobić 5ml mikro plus i 3ml chelatu żelaza 8%. Rozumiem, że teraz obliczenia wyszły mi prawidłowo?

 

 

Dodaję też kalkulator który miałem wcześniej:

 

 

 

 

post-15181-0-33758300-1379507472_thumb.jpg

nawozy_chemia_wody_zły.zip

Edited by tomek122

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszytko jest ok. :)

Zauważ że w kalkulatorze który miałeś wcześniej masz zaznaczone w lewej kolumnie na dole przy "Intermag Mikro Plus" - 0,8 ml, zmieniając to na zero (górę zostawiasz tak jak miałeś) Wszystko "wraca do normy". Po prostu podawałeś 2 dawki intermagu na raz. Musiałeś tam wpisać taką dawkę jak próbowałeś, które pole z tabeli użyć do obliczeń i nie zmieniłeś na zero.

Obliczenia są ok.

 

I wiadomość dla wszystkich:

 Firma :  Przedsiębiorstwo INTERMAG Sp. z o.o.

od dnia: 12.11.2010 nie ma  w Swojej ofercie nawozu "Intermag mikro".

Nawóz miał na 2 lata ważnośći. Więc, na dzień dzisiejszy jest już mocno przeterminowany. I nie ma co nim sobie głowy zawracać.

Lepiej go wywalić do kosza i zakupić Intermag Mikro Plus.

 

 

 

z tego co wiem, intermag mikro plus ma jedynie zwiększona ilość żelaza o 10 w stosunku do poprzednika czyli 24g/l intermag zwykły ma 2,4 g/l

 

Czyżby?  :)

 

Skład % poszczególnych pierwiastków:

 

                   mikro plus,     mikro
bor (B )             6,6            8,1
miedź (Cu)        3,5            4,0
żelazo (Fe)        56,6         60,7
mangan (Mn)    23,6          21,9
molibden (Mo)    1,4          1,2
cynk (Zn)            8,3          4,0

 

Jak widać się myliłeś i to dużo. Więc teraz masz szansę na "wyprostowanie" Twojej edycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieumieszkam, z szansy skożystać :)

 

 

 

I wiadomość dla wszystkich: Firma : Przedsiębiorstwo INTERMAG Sp. z o.o. od dnia: 12.11.2010 nie ma w Swojej ofercie nawozu "Intermag mikro". Nawóz miał na 2 lata ważnośći. Więc, na dzień dzisiejszy jest już mocno przeterminowany. I nie ma co nim sobie głowy zawracać.

 

Nooo, ale jedyne co tym uzasadniłeś to to ,że, Przedsiębiorstwo INTERMAG Sp. z o.o. nie ma w swojej ofercie tego przedmiotu, tyle, że kto z domowych akwarystów kupuje bezpośrednio od intermagu? A są pośrednicy? Twoja informacja o wycofaniu ze sprzedaży ogólnie sugerowała, że przedmiot jest nie do zdobycia, a ja po 15 sekundach szukania znalazłem, chociażby na allegro link na PW dostałeś... Jak znalazłem przedmiot wycofany ze sprzedaży? Czary mary :mrgreen: Ale argument do kosza :(

 

 

 

Czyżby?  :)

 

Skład % poszczególnych pierwiastków:

 

                   mikro plus,     mikro
bor (B )             6,6            8,1
miedź (Cu)        3,5            4,0
żelazo (Fe)        56,6         60,7
mangan (Mn)    23,6          21,9
molibden (Mo)    1,4          1,2
cynk (Zn)            8,3          4,0

 

 

 

A owszem :) Skąd te dane masz, tylko Ty wiesz, ja natomiast zamieszczę etykietę zwykłego intermagu jakiego ja otrzymałem osobiście:

http://imageshack.us/a/img855/8549/6fry.jpg

 

Ale zrób 1 rzecz, bez "szaleństw" zestaw swoje wyniki , z tymi co podaje kalkulator, liczone z mikro z chelatow/innych, porównałem co daje 1 ml danych koncentratów, zestaw to z tym składem co podałeś, (zrób to samodzielnie, bo ja mogłem oszukać i każda moja informacja oparta jest na zerowej wiedzy z dziedziny...wszystkiego:) )

http://img837.imageshack.us/img837/270/8r1t.png

 

na 1 rzut oka bez obliczeń "coś jest nie tak" :mrgreen:

 

Jak widać nie myliłem i to bardzo. Więc teraz masz szansę na "wyprostowanie" swojej argumentacji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ja natomiast zamieszczę etykietę zwykłego intermagu jakiego ja otrzymałem osobiście:

Wydrukować na drukarce sobie w domu ja też mogę. :)

 

 

 

przedmiot jest nie do zdobycia, a ja po 15 sekundach szukania znalazłem, chociażby na allegro

 

Ludzie nakupili zalegało im na magazynie to sprzedają innym  z niewiedzą o tym, że towar jest przeterminowany. Bo rozlewają go do innych butelek naklejają wydrukowany przez siebie skład i wysyłają w "świat"...

Nie dociera do Ciebie że jest on przeterminowany? :)

 

Witam
Niestety od 12.11.2010. nie mamy już w ofercie sprzedaży nawozu MIKRO.


Pozdrawiam
Specjalista ds. Sprzedaży
Krystian Kowalski
tel. +48 326455900 wew. 14
kom. +48 600 089 628

Przedsiębiorstwo INTERMAG Sp. z o.o.
Osiek 174 A, 32-300 Olkusz
tel. +48 32 6..., fax +48 32 64 27 044
intermag@intermag.pl, www.intermag.pl

NIP 637-011-20-65, REGON 001341192
Zarej. w Sądzie Rejonowym dla Krakowa Śródmieścia
XII Wydz. Gosp. pod nr KRS: 0000100441
Kapitał zakładowy: 177 000,00 PLN

 

To jest konkretne źródło, a nie aledrogo.... I do tego terminu dolicz te dwa lata ważności.

 

 

 

na 1 rzut oka bez obliczeń "coś jest nie tak" :mrgreen:

 

Oczywiście, a najbardziej Twoje stwierdzenie:

 

 

 

ntermag to marka czy firma, plus ogranicza sie do zwiekszonego Fe x10

 

 

 

każda moja informacja oparta jest na zerowej wiedzy z dziedziny...wszystkiego:)

Coraz bardziej zaczynam w to wierzyć.

 

A teraz jako moderator napisze tak.

Kończę z Tobą dyskutować, każdy następny post nic nie wnoszący w ten temat będzie usuwany, a Ty będziesz nagradzany. Masz problem z kalulatorem (jego wynikami) zgłoś się do Zulixa, który jest jego autorem.

Inni użytkownicy nie będą się przebijać przez posty tego typu, żeby znaleźć odpowiedzi na Swoje pytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

No więc zastosowałem się do wyliczeń, które z waszą pomocą zrozumiałem (chyba) :cool: i na razie w takich dawkach podaje codziennie do akwarium. Na razie się niewiele dzieje w akwarium, ale jednak jaszczurzec zaczął bąblować a reszta roślinek ma na sobie bąbelki. Po pierwszym tygodniu po pomiarach zauważyłem to że potasu mam 55 zamiast 15. Nie wiem czemu jest taki duży. Wykonując pomiar dla "normalnych" stężeń wychodzi mi że mam ok 28. Jednak w tym momencie (jak jest podane w instrukcji) jak wykonam test na oznaczanie wysokich stężeń, to wychodzi mi właśnie 55. Dlaczego, czy może z testem jest coś nie tak, czy się spotkaliście z takim czymś?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początku powinieneś podawać  połowę dawki docelowej lub mniej, żeby się rośliny przyzwyczaiły.

Następna sprawa kalkulator został stworzony dla akwariów HT.

Także testy, podmiany, korekty i  tak w kółko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyliczone dawki nie będę już zmieniał, podawałem takie przez tydzień więc już trochę za późno. Jedynie co to teraz skorygowałem  dawki ze względu na pomiary. Jedynie potasu nie będę przez tydzień podawał, bo chciałbym mieć 15 a mam albo 28 albo 55 tak jak pisałem wyżej. Nie mogę ogarnąć wyników z pomiaru potasu. Plus jest taki że wogóle nie mam pyłu na szybach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×