Skocz do zawartości

To chyba PLISTOFOROZA, pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, niedawno(ok, 4 tyg temu założyłem moje pierwsze akwarium) i zaczynają się poważne problemy.

 

Wg. schematu:

 

 

litraż zbiornika - 72 l

kiedy zbiornik został założony/czy dojrzewał 2-3 tygodnie bez ryb, - czekałem 2 tyg na wpuszczenie rybek

rodzaj/model filtra/czy jest włączony cały czas - HJ-311B, (zamówiłem już AQUAEL - TURBO 500, mam nadzieję że jest lepszy), jest włączony cały czas

gatunki i ilość ryb - 3x skalar, 6 x neonek, 3x kosiarka 4x kirysek 1x bojownik

ilość/rodzaj roślin - nie znam się na roślinach.

inne sprzęty: co2, napowietrzanie, grzałka itp. - grzałka 100W, nic więcej

stosowane nawozy, pokarmy, preparaty itp. - jako nawóz stosuję coś takiego http://allegro.pl/nawoz-dla-roslin-akwa ... 69316.html dodane 3 kulki,

parametry wody (no2, no3, ph, kh, gh, po4 itp.) - nie robiłem testów, czekam aż dojdą, bo już kupiłem

temperatura w zbiorniku 25 st.C

jak wyglądają porządki w akwarium (podmiana wody, odmulanie, czyszczenie filtra), filtr czyszczę codziennie w misce z odstaną wodą, wodę podmieniłem jak na razie 2x, wymienione ok. 20l. za każdym razem

problem jaki mamy z podopiecznymi (objawy, od kiedy zaobserwowane) białe małe kropki na ogonie i płetwach.

zdjęcie chorej rybki - mam chwilowy problem z aparatem, dodam jak będę mieć sprawny aparat

 

Z tego co wyczytałem to jest to PLISTOFOROZA, czy naprawdę jest już "po" moich rybkach? Białe kropki zauważyłem u wszystkich neonków u 1 kiryska i u bojownika, co robić dalej? Odizolować je?

Jest to mój pierwszy post na tm forum i pierwsze w życiu akwarium, dlatego potrzebuję pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 72l dla skalarów to jest za mało, tak samo jak dla kosiarek, oddaj je do sklepu zoologicznego i jak wyleczysz ryby dokup 2 neonki i 2 kiryski.

2. Co do roślin, masz żywe czy sztuczne?? I ile tego jest??

3. Czy grzałkę masz z termostatem i czy jest załączona cały czas??