Skocz do zawartości

Szafka pod 2 akwaria 240 i 160 l aktualizacia tematu


rafiki75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mało podpór w dolnej części. Płyta o długości 1 m może się wygiąć pod ciężarem. Ja miałbym obawę by tak ustawić akwarium 300 kilogramowe.

Może jakieść wzmocnienie wzgłóż przedniej krawędzi. lub podpórka w połowie dolnego akwarium (z przodu) ze zwmocnieniem pod akwarium do tylnej płyty.

Przy takim obciążeniu sprawdź obciążalność (nośność stropu). Będzie to razem zdrowo ponad 0,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem takiego samego zdania jak Jankleszci. Zespawać stelaż z kształtowników stalowych, a następnie obudować płytą lub drewnem.

 

ps. jestem stolarzem więc trochę takich konstrukcji zrobiłem...

 

ps2. wilgoć nie wpłynie na twardość drewna (jest zbyt mała, a drewno zawsze się zabezpiecza przed wodą) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stelaż stalowy bardzo podnosi koszty i w dodatku trzeba mieć dobrego spawacza by ciągłość spoiny była zachowana. Bo jak będą nagary to łączenie nie da znać o tym, że jast za słabe (deska, płyta się wygnie) i rąbnie od razu.

Marcin83 powiedz czy jakby z przodu dał kantówkę między bokami, powiedzmy 5x5 to taka podpora by wytrzymała ciężar (300 l to ponad 400 kg). Możnaby to podeprzeć jedną płytą gdzieś lekko z boku (coś tak jak na obrazku autora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stelarz wbrew pozorą nie musi być aż tak duży jak cała konstrukcja, bo wg mnie wystarczy wyspawać "stół" na którym stanie górne akwarium, a jeśli nie chcemy spawac to całość można poskręcać. Przy wyborze śrub trzeba pamiętać nie tylko o ich średnicy ale i o twardości która jest napisana na łbie śruby. Dodatkowym atutem konstrukcji skręcanych jest to iż lepiej przenoszą naprężenia, jednak jest to pracochłonne wiercisz małym wiertłem później dużym itd. osobiście zaufalbym osobie która regularnie spawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach