Skocz do zawartości

Akwarium dlugie, waskie i wysokie prosze o uwagi.


sukiyaki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, nie jestem zupełnie początkujący ale moje doświadczenia z akwarystyka zakończyły się ok 20 lat temu wiec jeśli chodzi o technikę to zaszły spore zmiany.

Nie chciałbym wiec nikogo męczyć o podstawy (na razie :) ale mam za to prośbę o pomoc i uwagi związane z nietypowym zbiornikiem. Jedyne sensowne w moim małym mieszkaniu miejsce to fragment ściany. Wymyśliłem wiec, ze wbuduje tam akwarium. Zakładane wymiary to: dl 124 cm, wys 60 cm a szerokość idealnie (dla mnie) to 20 cm a max 30 cm. Wysokość możne być większa ale wstępnie odradzono mi ze względu na potrzebne światło i grubość szklą.

Całość jest wiec długa, wąska i wysoka, wnętrze widoczne z 2 większych stron. Akwarium ma być typowo dekoracyjne z prosta obsada, raczej biotop np 30-40 neonek innesa + kilka kirysków ale obsada będzie później do ustalenia. Mogę dopasować ją tak żeby taki dziwny zbiornik nie przeszkadzał rybom.

Wąski 20 cm zbiornik zajmie najmniej miejsca i będzie najłatwiejszy do wbudowania ale wydaje mi się, ze fatalny do obsługi. Wszystko powyżej 20 cm wystaje poza obrys ściany i wymaga dodatkowych zabezpieczeń, może np szafki na dole zamiast ściany. Zostawiając na około ścianę muszę zdecydować się raczej na filtr wewnętrzny i minimalną cala instalacje.

Szerokość 20 cm to ok 150 litrów a 30 cm to juz 220l. Jesli zrobię szafkę mogę wtedy zrobić nawet sump ale to pomysł tylko ze względu na zwiększenie ilości wody przy tak małym zbiorniku. Od strony pokoju chciałbym zamaskować gore i dol zbiornika szerokimi listwami tak, ze na wysokość będzie widać ok 50 cm tafli, bez lustra wody i bez gruntu. Po drugiej stronie ściany jest coś w rodzaju korytarza/przejścia wiec ryby będą miały ruch z dwóch stron, niewielki ale jednak.