Skocz do zawartości

Nietypowe akwarium


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad założeniem akwarium. Jestem w tym temacie totalnym nowicjuszem. Szukając miejsca dla akwarium upatrzyłem sobie wnękę w jednej ze ścian w domu. Niestety miejsce nie jest zbyt głębokie. Tak zlokalizowane akwarium musiałoby mieć bardzo nietypowe wymiary, tj. 86 cm. długości, 40 wysokości i... maks. 13 cm głębokości! Czyli w grę wchodzi zbiornik na zamówienie. W pomiarach uwzględniłem odpowiednią ilość potrzebnego miejsca nad zbiornikiem, także dostęp byłby jak najbardziej możliwy, natomiast te 13 cm głębokość aż razi w oczy. Czy zbiornik o takich wymiarach ma rację bytu, czy jest to po prostu pomysł zupełnie nietrafiony? A jeśli to ma sens, to na jaką obsadę mogę liczyć w takim zbiorniku? Jeden z internetowych kalkulatorów wyliczył, że akwarium miałoby 40l. Tak jak wspomniałem w temacie jestem zupełnie zielony, tak więc liczę na wyrozumiałość;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najpierw się zastanów czy ta ów wnęka nadaje sie do postawienia tam akwarium . To jaki będziesz miał dostęp do niego jest ważny ale także względy estetyczne np gdzie umieścisz kable itp. 13 cm to raczej mało , a nie napisałeś jak z oświetleniem , czy będzie z pokrywą jak tak to też trochę odejmuje. A pokrywa we wnęce jest jak najbardziej wskazana bo akwa otwarte słabo wypadnie , biorąc pod uwagę parowanie wody. Jak możesz daj zdjęcie jak to miejsce wygląda żeby coś poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wymiary nie mają sensu. Będziesz mógł tam co najwyżej mieć jakieś małe rybki.

Poza tym jak napisała rainbow jeszcze potrzebny jest osprzęt. Filtr byłby najlepszy zewnętrzny by nie zabierał miejsca w akwarium. Kaskada zajmuje z 10 cm, kubeł też potrzebuje miejsca.

Może akwarium może wystawać poza wnękę i wtedy jego głębokość byłaby zupełnie inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach