Skocz do zawartości

Obsada akwa, oraz podpowiedzi co do urzadzenia.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie jestem tutaj nowy więc myślę że przyjmiecie mnie ciepło poród was.

 

Dzisiaj zakupiłem nowy sprzęt akwarystyczny do pokoju, jestem początkujący więc myślę że mi pomożecie.

Chciałbym zrobić akwa takie jakiego nie ma tutaj jeszcze na forum...

Sprzęt w jaki się dzisiaj wyposażyłem to:

- Akwa 120l i obudowa.

- Świetlówka Juwel 18W 59mm 6800K

- Filtr Tetra Ex700

- napowietrzacz + 2 kamienie

- grzałka z termostatem 150W

- odmulacz

- kamień biały granulacja 0,8-1,0mm

 

Myślę że na początek wystarczy ;)

ale troszkę kasy się pozbyłem i teraz chciałem was poprosić o pomoc, co dokupić aby ładnie wyglądało, ( chodzi mi o takie jasne akwa,(nie o półmrok))

i jaka obsada do tego i roślinki.

 

Co muszę jeszcze do kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz jasne akwa to nie obejdzie się bez dołożenia oświetlenia i dla roślin 0,15w/l będzie trochę za mało.

Sam mam akwa 120l z oświetleniem 2 świetlówki 30W czyli razem 60W i myślę że jest ok, niżej jest link, możesz zobaczyć.

Co do obsady to zależy czego oczekujesz i co byś w swoim akwa chciał widzieć, ale na ten temat niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni akwaryści ode mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetlówki 30W mają troszke cm panie kolego, wiec danie ich do tego baniaka mija się z celem.

Ja osobiście bym tutaj dodał dodatkowo 2x24W T5 albo przynajmniej dodatkowo 2x18W.

Może nawozy jakieś?Aqua art dla początkującego myślę?Jak sądzicie?

Żwirek liczę że nie jest bardzo pstrokaty.

Powodzenia...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paweleek2301 fajne masz akwa.

Dzięki

 

Świetlówki 30W mają troszke cm panie kolego, wiec danie ich do tego baniaka mija się z celem.

Kolega nie napisał rozmiarów akwa tylko że ma 120l wiec nie wiem czy może czy nie może mieć 30W świetlówek (okolo 90cm)