Skocz do zawartości

Atak glonów pomocy


Wyrzy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie glony zaatakowały głównie nurzańca olbrzymiego tylko niektóre jego liście głównie starsze, młode liście i odnóżki są czyste. Nie wiem co to za glony bo nie mam za dużego doświadczenia są to takie brązowe małe kuleczki jakby i tak troszkę nitki przeźroczyste są na liściach i szybie, a także taki brązowy nalot jakby na szybie tam gdzie dotyka jej żwirek. Ze zdjęciem na pewno by było łatwiej ale nie mam tak dobrego aparatu żeby było na nim widać te glony. Akwarium oświetlane 8 godzin dziennie (2 godziny 48W, 4 godziny 84W, 2 godziny 36W) akwarium 180L nawożę raz w tygodniu easy carbo(dwutlenek węgla w płynie sprzedawca polecił) posiadam w akwarium otoski ale tylko 3 wiem muszę więcej dokupić, podmiany robię regularnie co tydzień około 20% wody, filtra dawno nie czyściłem.

Jak mogę zaradzić żeby te glony nie rozprzestrzeniły się na inne rośliny/ozdoby/sprzęt?

Bardzo proszę o pomoc :help: i z góry dziękuję;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EC nie podaje się raz w tygodniu, bo nie ma to najmniejszego sensu. Podaje się je codziennie rano. Ma podwójne działanie antyglonowe. Sam aldehyd działa przeciwglonowo, a węgiel w formie przyswajalnej [nie CO2...] wpływa na szybszy wzrost roślin, co przekłada się na szybsze pobieranie nawozów i mniej pożywki dla glonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie powiedzieli ze raz na tydzień wystarczy.... Raz na tydzień dawałem go 1 ml na każde 50l teraz jak będę go dawał codziennie jakoś zmniejszyć tą dawkę? Nie zaszkodzi rybkom lub innym mieszkańcom akwarium taka codzienna dawka?

 

Dulle - Zdania zaczynamy wielką literą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach