Skocz do zawartości

Wynik testów u krewetek Red Cherry


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie na sztuki testy jbl paskowe. Znalazłem sobie tabelkę na internecie i zrobiłem sobie testy . Wyniki są na zdjęciu zaznaczone czarnymi kwadratami. Nie znam się na wodzie dla krewetek, ale chcę, aby miały u mnie dobrze, a nie ogarniam tych skrótów itd. Jak ktoś może niech mi powie czy ten test dobrze wyszedł. Albo co zrobić żeby woda była dobra. Proszę o wytłumaczenie każdego "kwadracika" . Z góry dziękuję.

post-8456-13685165539884_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to były jakiekolwiek krewetki "trudniejsze" od RC to już by nie żyły.

Nie mam tych testów, z tabelek też dużo nie widać, ale śmiało można założyć że od dołu masz ph, twardości, NO2 i na samej górze NO3.

Żaden parametr nie jest ok dla krewetek, woda zbyt zasadowa, za twarda, NO2 na poziomie trującym, NO3 podobnie. Oznaczałoby to że i nie najlepszą wodę lejesz do baniaka i szwankują cykle biologiczne w nim samym.

 

Ale: tym testom nie należy ufać. Często się zdarza że przekłamują i pokazują wynik tylko "mniej więcej". Zachęcam do kupna testów kropelkowych. Szczególnie że sytuacja nie jasna. Nie musi być aż tak tragicznie jak pokazują paski, ale dobrze też może nie być.

 

PS: Dla porównania, zbadaj kranówkę tymi co masz.

Ph i twardość powinno wyjść podobnie, ew. trochę niższe jeśli masz coś co zatwardza wodę w baniaku. NO2 powinno być niewykrywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie zbadaj kranówkę, na pewno test nie wyjdzie identycznie. To ma znaczenie o tyle, że będzie decydowało czy dalej można lać wodę z kranu, czy konieczna będzie demineralka/filtr RO.

 

Nawet jak te testy przekłamują, to zrobiłbym w tym momencie większą podmiankę. Jaki masz filtr? Jaki litraż? Krewetki są same? Żywe rośliny? Jak robisz podmianki i ile? W czym czyścisz filtr? Zachęcam jednak do kupna testów kropelkowych, nawet nie wszystkich od razu.