Skocz do zawartości

Buczenie filtra - wpływ na ryby i na... ludzi


latet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki filtr:

http://malawishop.pl/hj-111b-maly-filtr-z-des-4148.html

 

To mój pierwszy filtr, więc nie mam porównania. Mam więc pytanie: czy należy on do cichszych filtrów, przeciętnych, czy może głośnych?

Bo moim zdaniem buczenie, które powoduje, jest dość głośne. Gdy w pokoju jest cicho, np. w nocy, to słyszę je wyraźnie w całym pokoju i denerwuje mnie to.

 

Ale... nie chodzi mi o mnie, lecz o rybki. Gdy przykładam ucho do ściany akwarium, to to buczenie/drgania słychać naprawdę bardzo głośno. Biedne ryby cały czas mają pływać w takich hałasie i drganiach? Czy im to nie przeszkadza? Nie zaszkodzi? Chciałbym, aby ryby były u mnie szczęśliwe.

 

Nie znam się na tych sprawach, ale może instalowanie filtrów zewnętrznych ma m.in. na uwadze właśnie troskę o hałas i wibracje w wodzie?

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to do czego dałeś link, to przykład najtańszej i najgorszej jakościowo chińszczyzny. Może to buczeć. Sam wpływ buczenia... na ryby raczej nie ma, a i człowiek do ciągłych dźwięków się przyzwyczaja. Koronnych przykładem niech będzie tykanie zegarka na ścianie w nocy. Tego nie słychać, do czasu aż ktoś zacznie specjalnie tego słuchać. Ot taki trik.

 

Po drugie, są bardzo tanie "chińskie" filtry które są w miarę ciche, ale trzeba wiedzieć co dokładnie kupić i nie dotyczy to filtrów wewnętrznych.

 

Po trzecie - tak filtry zewnętrzne ogólnie są dużo cichsze [a nawet często bezgłośne] od wewnętrznych.

 

Podaj litraż, wymiary, typ akwarium, to czy masz rośliny, no i obsadę. Doradzimy odpowiednią filtrację, a może i wychwycimy jakieś dodatkowe błędy. Większość osób na początku za radami sprzedawców popełnia mniejsze lub większe gafy, przekłada się to na zgony rybek po pewnym czasie i inne problemy. Także lepiej o wszystkim wiedzieć, niż żyć w nieświadomości. ;)

 

Pozdrawiam.