Skocz do zawartości

Problem;(


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich;)

Nie byłam pewna gdzie ten temat umieścić. Mam nadzieję, że jeszcze takiego tematu nie było, a jeśli był to bardzo przepraszam i z góry proszę o linki.

Jestem początkująca i od jakoś pół roku posiadam akwarium 64l. Mam między innymi gupiczki - samce i samice, które od czasu do czasu zachodzą w ciążę jak to u rybek. Ostatnio spotkałam się z niemałym problem. Samiczki dobrze się czują do czasu kiedy nie urodzą. Wówczas brzuszek szybko im się pomniejsza. Płetwa ogonowa jakby je przeciąża, co wyraźnie utrudnia im pływanie. Rybki chudną. Prowadzi to do śmierci zwierzęcia. Czuję się w tej sytuacji bezradna bo nie wiem co robić. :|:cry:

Samiczki rodzą w akwarium, razem z innymi rybkami, bez kotnika. Przekładam tam jedynie narybek, który uda mi się odłowić. Czy powinnam je przekładać przed porodem do kotnika, a może istnieje inny powód tego przykrego zjawiska??

Za odpowiedzi z góry bardzo dziękuję :P

A tak przy okazji wszystkiego najlepszego wszystkim mamom :kwiaty: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałam ten sam problem.

Gupiki masz ze sklepu, czy od hodowcy ?

Jak dużo jest dorosłych rybek?

Z tego co wiem gupiki często zdychają po porodzie albo w trakcie.

Jeżeli w akwa jest np za duże zarybienie mogą mieć problemy z wydaniem na świat młodych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gupiczki mam ze sklepu. 2 samice i 2 samce - wszystkie dorosłe, małe mam w kotniku. wiem, że powinno być więcej samic ale to właśnie przez to wymieranie przy porodach są tylko dwie i muszę się wybrać do sklepu po nowe :| . Rybek nie jest zbyt dużo. Jest sporo kryjówek gdzie mogą się spokojnie schować.

Może kupić drugi kotniczek do porodów... kiedyś przy mniejszym akwarium samice przenosiłam do kotnika i było w porządku.

Pozdr. :)

PS właśnie przedwczoraj jedna gupiczka urodziła i mam ten sam problem, nie wiem co z nią zrobić bo się męczy... :cry:

Odnośnik do komentarza