Skocz do zawartości

Padanie gupików


pinula30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sobotę kupiłam rybki, w tym 6 gupików (rasa platinium, takie z żółtymi ogonami bez żądnych plamek), odkąd wpuściłam je do akwarium to pływały pod samą taflą wody, jednak w nocy gdy zgasiłam im światło to widziałam że pływały po całym akwarium, podgryzały rośliny. dziś po południu znalazłam jednego martwego gupika, a przed chwilą znalazłam kolejnego :( pozostałe rybki, wyglądają dobrze i są energiczne. Co może by powodem śmierci tych dwóch osobników??

Proszę o pomoc jestem początkująca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak litraż, obsadę, sprzęt, parametry?

Sory już sie popawiam

 

litraż 45 l

obsada:

10 neon

6 kirysek panda

4 pawiki + 2 zwłoki

6 krewetek red cherry

 

filtracja: tetra tec in 400

oświetlenie: 1 x 14 W 6500 K daylight

 

Parametrów niestety nie mierzyłam, zkwa dojrzewało 3 tygodnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samce czy samice? W jakich proporcjach?

Nie wiem nie umiem rozróżnić samic od samców :(

Trochę o tym poczytałam i jeżeli chodzi o to że samice mają większy brzuch niż samce to mam 2+2 aktualnie. Różnicy w ubarwieniu nie widzę gonopodium też nie umiem dostrzec :(

Jak widać jestem zielona ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna śmierci zależna od parametrów wody ale nie tylko.Bardzo często się zdarza/80%,ze gupiki ze sklepu/nie hodowcy/padają po jakimś czasie.Do samicy kupionej prze zemnie mój samiec się nie zbliżył nawet.Gonił za innymi.Po 2 tygodniach padła.Rybki/zwierzęta/pewne sprawy czują.My się ich uczymy.Nie zdziw się jak padną wszystkie.Te gupiki co dokupiłem do swoich dla odmiany krwi padły wszystkie/4szt/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy woda odstałą w akwarium zanim wpuściłaś rybki?

Akwa po zalaniu dojrzewało 22 dni

 

Nie za dużo tych rybek jak na taki litraż?