Skocz do zawartości

Problemy z akwarium


adam93_93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam pewien problem z akwarium- co jakiś czas zdychają mi rybki. Nie jestem totalnie początkujący, ale muszę robić coś źle, skoro w podwodnym świecie nie dzieje się dobrze. Podejrzewam, że to wina jakiś "niedobrych" bakterii lub szkodliwych związków, ale nie mam pojęcia co to może być i jak temu zaradzić.

Obsada akwarium to: ok 20 gupików, mieczyk, 2 neony i umierająca molinezja.

Akwarium ma 120l

Temperatura: 24-25

Filtr pracuje całą dobę

Światło jest zapalone od ok 16-22

Akwarium dość gęsto zarośnięte "trawkami" i roślinami, których nazw nie znam.

Wcześniej miałem jeszcze 2 skalary, które też "odeszły"

Pozdrawiam

post-7221-1368516112223_thumb.jpeg

post-7221-13685161122535_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taak, woda była raczej odpowiednia. Część wziąłem ze starego akwarium, resztę świeżej, dolałem odkażacz i poczekałem ok tydzień.tak jak mówiłem trochę już się akwariami zajmuję, ale zawsze jest ten problem. Co do testów: jak się za to zabrać? i jakie konkretnie wykonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło jest włączone od godz 16 do 22, nie przez 16h. Odkażacz nazywa się błękit (preparat do odkażania wody i zwalczania wody w akwariach), ale nie sądzę, że ma on wpływ bo ostatnio wlewałem go ponad 2 miesiące temu.

 

Do zwalczania wody????? pierwszy raz słyszę chyba glonów. A sorry za ten czas świecenia, ale teraz masz za krótki znów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakty, przejęzyczyłem się:) Jeżeli chodzi o światło, to jest włączone tylko w tych godzinach, bo wg. moich rodziców "w naturalnym środowisku też się światło nie pali", próbowałem coś tłumaczyć, ale te kilka godzin to i tak sukces. Mimo to, nie sądzę, że to wina światła (chyba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem co było źle.

Część wziąłem ze starego akwarium