Skocz do zawartości

Rosliny do akwarium.


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Jestem początkującym akwarystą. Moje główne pytanie do was odnosi się do obsady roslinnej zbiornika o wielkosci 54l. Wiem, że nie za duzy ale zawsze coś :D . Chodzi mi o rośliny o niedużych wymaganiach świetlnych poniewaz mam tylko 15 watową świetlówkę i jeszcze do tego korzeń barwi mi wodę. Ale Rosną mi w nim moczarki, mech javajski anubias niski, jakas kryptokoryna(tak powiedziano mi w sklepie), Limnofila i jakas roslina po srodku zbiornika ale nie wiem jak sie nazywa. Prosiłbym o podanie przykładów mniejszych roslin, ale kazda podpowiedz się liczy.

 

Chciałbym się jeszcze spytać czy ktoś jest z okolic sieradza to moze doszłoby do jakiejś zamiany na roslinki lub na rybki :D (mam rowniez małe krewetkarium więc mam tam kilka ładnych mchow i innych roslin)

post-5410-13685159310291_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie trzeba ciąć pokrywy aby zainstalować dodatkową świetlówkę ;) Poczytaj w tematach DIY.

Co do roślin...jeżeli wkręcisz się w akwarystykę to i tak prędzej czy później będziesz dążył do hodowania nowych, wymagających gatunków i nie ma tu znaczenia litraż ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie ''majster'' lub ''mrówka'' są w sprzedaży panele oświetleniowe o mocy 9,13 i chyba 27 w z tego co wiem.Wystarczy kupić taki panel i przymocować do pokrywy (tak dzisiaj zrobiłem).

Co do roślinek to masz ich mnóstwo na forum,ale jak miałem jeszcze dawniej tylko 15w to bez problemu przy tym oświetleniu rosła zwartka,do tego stopnia,iż teraz regularnie ją przycinam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o allegro nie słyszałeś :roll: ? :)

Tutaj muszę się nie zgodzić trochę.Taki panel kupiłem w sklepie za niecałe 30 zł a na allegro jest za 50 z przesyłką więc mu się niezbyt opłaci.