Skocz do zawartości

WSZYSTKO ZDYCHA...:(


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym akwarystą.....dostałam akwarium(80 l. ) jakieś 1,5 mies temu. w spadku od sąsiadów którzy mieli je całymi latami.Były w nim tylko glonojady,sumik i pielęgnica(którą oddałam do sklepu żeby móc kupić inne rybki).Wyczyściłam akwarium,wypłukałam żwir,wszystko wyparzyłam,nalałam wystanej wody i poszłam do sklepu zoologicznego.Kupiłam welonkę,2 skalarki,bojownika i 2 molinezje,i jeszcze jakąś rybkę której nazwy nie pamiętam.Pani w sklepie jeszcze sprzedała mi Eskalarin którego dodałam kilka kropli do nowo wymienionej wody.Wszystko było ok przez jakieś 3 tyg.Niestety w zamku który jest w akwarium zdechł mi sumik który tam mieszkał cały czas,woda zrobiła się mętna,bo tak naprawdę nie wiem ile czasu on tam tkwił nieżywy w tej baszcie zamku,w przedświątecznym zamęcie po prostu nie zauważyłam kiedy się to stało bo on tam siedział ciągle.Wyciągnęłam go z akwarium a na drugi dzień rano znalazłam na dnie 2 skalary.

Wyłowiłam reszt rybek wyczysciłam,wyparzyłam akwarium,nalałam świeżą wodę,na drugi dzień poszłam dokupić rybek (2 białe skalarki,5 neonek czerwonych,2 danio,2 mieczyki,bojownika do pary,2 gupiki i 2 rybki z żółtymi główkami(nie pamiętam nazwy).

To było w sobotę,dziś jest poniedziałek i akwarium praktycznie jest puste,najpierw zdechły wszystkie neonki a później już po kolei,w 2 dni padło mi ok 20 rybek...:(Został bojownik,glonojad i 1 gupik,oraz ta kolorowa rybka co nie pamiętam nazwy.

POMOCY!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już się nauczyłam: NIGDY NIE KUPUJ KOMPLETNEJ OBSADY NARAZ!!!

Mogły pozdychać od tego sumika leżącego nie wiadomo jak długo i nie wiadomo na co umarłego. Nie zrobiłaś kwarantanny (choć mi akurat kwarantanna też niewiele pomogła)...no i z liczebnością chyba też przesadziłaś... co do innych przyczyn, niech wypowiedzą się mądrzejsi ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach