Skocz do zawartości

Kilka pytań nowicjusza :F


Cado
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem raczej nowicjuszem w sprawie akwarystyki.

Wczoraj zakupiłem Starter Pack Cayman 40 Classic, w którego skład wchodzą:

-akwarium Cayman 21l

-pokrywa Cayman z jarzeniówką 8w

-filtr Blucompact

-żwirek naturalny

-termometr Ferplast

Oprócz tego nabyłem:

-grzałkę Elite 50w

-10 neonków :P

 

I mam do Was takie pytania:

-co zrobić, żeby woda nie mętniała?

-jaki kupić uzdatniacz / coś w tym rodzaju?

-dlaczego moje ryby chowają się po kątach, jakby nie czuły się dobrze? :\

 

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

 

 

@Kirysek

Dzięki, ale co do tej wody, ona była odstana, tzn. nie było w niej chloru, to woda ze źródła górskiego.

Czy na pewno nic nie kupować do uzdatniania wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ryby chowają się po kątach bo akwarium jest niedojrzałe. jak długo woda w akwarium stała filtrowana i ogrzewana zanim wpuściłeś ryby? 3 tygodnie to optymalny czas. nie zdziw sie jak ci zdechną... a woda mętna, cóż zawsze tak jest, po paru dniach to ustanie. musi dojrzeć filtr i woda... żadnej chemii nie lej, wbrew pozorom bardziej szkodzi niż pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj parę wątków o dojrzewaniu zbiornika , odstana woda , to nie to samo co dojrzałe akwarium. Akwarium ogółem spoko, ferplast robi dobre produkty. teraz jedż zaopatrz się w testy wody na pH , GH, NO2, NO3 i zbadaj wodę i podaj nam wyniki oczywiście testy kropelkowe dobrych firm JBL, sera itp , żadnych pasków nie kupuj. Twoje ryby niedługo zaczną zdychać, więc się posłuchaj rad doświadczonych akwarystów, a nie od razu podważasz ich zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc, Danielek, ja na razie testów nie zakupię, bo kasy brak, za zestaw zapłaciłem jakieś 300~zł, bo miałem 25% rabatu. Zarzucicie jakimiś linkami do poradników? Nie podważam niczyich rad, tylko pytam.