Skocz do zawartości

Oświetlenie LED


Szwedzik10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno zobaczyłem na allegro dosyć fajne oświetlenie. Oświetlenie LED. A dokładniej taśma z LEDami. Więc moje pytanie które mnie dręczy. Ile ledów wystarczy mi na oświetlenie 35l tak aby było 0,5 W / L, sprzedawcy nie podają ilości Watt jednego LEDa. Jak uszczelnić tą taśmę aby nic do niej nie leciało? jak dać ją nad zbiornik? I jak podłączyć ją do zasilacza ? ( chciałbym normalną ładowarkę do Nokii )

Moje pytania wychodzą z tąd -> nie znam się na elektryce :)

Więc jeśli ktoś miał przygodę z tym oświetleniem to niech napisze, bardzo proszę ;) A nawet nalegam :geek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie podłączenia, ładowarka od noki ma ok 5V dlatego trzeba by było łączyć równolegle "moduły"- dwie diody szeregowo...jednak nie miało by to prawa bytu przy np. ok 20 diodach...kwestia zasilania- zasilacz min. 12V najlepiej z wydajnością ok.1A (lub wyższą)...kwestia ilości diod zależy od ich rodzaju...taśmę najlepiej uszczelnić w korytku kablowym (można nabyć w każdym sklepie z artykułami elektrycznymi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako element dekoracyjny to może i tak ale z praktycznego punktu widzenia to raczej będą świecić kierunkowo prosto w dół.

rybki i roślinki lubią naturalnie rozproszone światło.

same ledy to może łatwo jest wykonać ale żeby mocniejsze światło dawały to musiały by być w większej ilości niż te na takiej taśmie.

mam takie coś w kształcie żarówki,

zamiast żarnika zatopionego w szkle jest tylko obudowa z ledami pod płaskim szkłem,

to jest tylko w kształcie żarówki.

wkręca się to w normalny gwint jak w żyrandolu.

efekt mi się osobiście nie spodobał.

tu się elektryka z elektroniką miesza.

ja takie zabawki robiłam z ledami małego prądu i amperażu.

diody led od 1,5v aż do 24v.