Skocz do zawartości

Ryby zdychaja


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moimi rybami: akwa mam dopiero od 2 miesiecy i rybki maja tyle samo. Jakis miesiac temu zaczelo sie cos dziwnego dziac. Moj maly sum rekini zaczal sie dziwnie zachowywac: plywal do gory brzuchem, uderzal glowa o zwirek i nie chcial jesc. Trwalo to moze dzien i nastepnie zdechl. Po jakis 3 tygodniach to samo zaczelo dziac sie z mieczykiem ktory takze zdechl. Wczoraj zaobserwowalem dziwne zachowanie drugiego mojego suma rekiniego, ktore bylo bardzo podobne jak u dwoch poprzednich ryb. Dzis wylowilem go martwego. Boje sie ze moze to byc jakis wirus i ze moje pozostale ryby sa zgrozone. Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam podobny problem. Jestem początkującym akwarystą (chociaż 20 lat temu miałem akwarium). Mam około 60 litrów wody, temp około 24 stopni, filtr fzn2 pracujący non stop. Oświetlenie 3 świetlówki 8 W. Akwarium zalałem wodą około 1,5 miesiąca temu, po tygodniu zamieszkały w nim rybki. Najpierw zdechła samiczka mieczyka, potem glonojad i samiczka głupika.Teraz identyczne objawy ma duży samiec mieczyka. Rybka przesiaduje na dnie, siedzi na kamykach, ma zwinięte płetwy i ogon. Nie widzę żadnych innych objawów. Kupiłem taki test dowody według którego pH mam 7,5 - 8. Do tej pory 2 razy wymieniłem po około 15 litrów wody z kranu, która dzień stała w 5 litrowych pojemnikach. Woda prawdopodobnie jest twarda, tak twierdzi Pani z pobliskiego sklepu zoologicznego.

Moje rybki to : 2 sumy, 2 glonojady, 2 molinezje, 3 mieczyki a reszta to głupiki. W sumie jest 17 rybek. Dodam, że rosną mi glony. Na szybach zielone a na podłożu (białe żwirek akwarystyczny) ciemne. Rośliny to moczarki i kryptokoryna, mam jeszcze jedną roślinkę ale nie znam jej nazwy. Grzałka z termostatem a dodatkowo termometr. Na początku pokarmu dawałem mniej, teraz więcej, ale jest zjadany i nie zalega.