Jump to content

jaka obsada do akwarium 60 litrów


Recommended Posts

Przykro mi to mowic ale dla skalarkow byloby lepiej gdybys je zamienil na jakies inne rybki. Narazie pewnie twoje skalarki sa male wiec wielkosc akwa im nie przeszkadza.. Ale wierz mi - rybki beda chcialy urosnac a nie dadza rady w takim malym zbiorniczku, skarlowacieja, beda mialy ciasno.

Napisz jakie rybki ci sie podobaja to pomozemy ci skompletowac obsade.

Link to comment
Share on other sites

Przykro mi to mowic ale dla skalarkow byloby lepiej gdybys je zamienil na jakies inne rybki. Narazie pewnie twoje skalarki sa male wiec wielkosc akwa im nie przeszkadza.. Ale wierz mi - rybki beda chcialy urosnac a nie dadza rady w takim malym zbiorniczku, skarlowacieja, beda mialy ciasno.

Napisz jakie rybki ci sie podobaja to pomozemy ci skompletowac obsade.

to co w takim razie mam do takiego akwarium włożyć? Proszę o jakieś fajne propozycje obsady.

Link to comment
Share on other sites

Witam, z tymi skalarami to naprawde bedziesz musial cos zrobic, ryby beda sie strasznie meczyc o ile juz nie ejst im zle.

 

Proponuje:

 

15 Neon Inessa, 4 Kiryski (np pstre), 3-4 otoski

12 Neon Inessa, Parka Pielegniczki Ramireza, Kiryski (spizowe/pstre) - tu trzeba zwrocic uwage na kryjowki, roslinnosc etc.

10 Brzanki, 4 szczupienczyki, 4 Kiryski (pstre/spizowe)

6 Danio, 10 neon inessa, 4 kiryski/otoski

 

Dobierajac obsade zwroc uwage na warunki w jakich powinny zyc dane gatunki ryb oraz na ich temperament:) Np moim ulubionym gatunkiem jest Neon Innesa, nic poza tym sie u mnie w akwarium nie znajduje.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

To prawda - neonki innesa to bardzo wdzieczne, pokojowo nastawione rybki, ktore slicznie wygladaja w duzym stadzie. Kolega podal bardzo fajne propozycje obsad dla ciebie. Moze ktoras z nich ci sie spodoba :) Jesli nie - bedziemy proponowac dalej :)

Link to comment
Share on other sites

Zacznijmy od tego - akwarium ma byc biotopowe czy towarzyskie? Wolisz duza ławice malych rybek czy raczej kilka wiekszych ryb? Napisz moze jakie znasz gatunki, ktore ci sie podobaja.

chciałbym naturalne akwarium to chyba biotopowe ;) jeden góra dwa gatunki ryb, z tych mniejszych albo malutkich :)

Link to comment
Share on other sites

Stawiasz sobie nie lada wyzwanie jesli chodzi o biotop:)) Ale popieram jak najbardziej pomysly jesli ma sie zapal i checi do dzialania.

Jesli chodzi o Neonki, to tu powinien sie pojawic temat odnosnie biotopow ameryki poludniowej a dokladniej amazonki. A wiec przede wszystkim musisz zwrocic uwage na roslinnosc czyli na Echinondrusy (zabienice), Kabomby, wywłuczniki brazylijskie. Musisz sobie wybrac poniewaz te rosliny maja odmienne zapotrzebowanie na swiatlo. Do tego jakis korzen... Moze byz nawet lekko zabarwiona woda:P

 

Druga opcja która wg mnie wymaga troche mniej pracy choc nie wymienilem jej uprzednio to Biotop Malawi a wiec klania nam sie afryka. A wnim powinny sie znalezc pyszczaki:) Duzo lupkow, kamieni, z mala iloscia roslin.

 

Duzo lektury przed toba :)

 

Biotopow jest sporo, musisz wybrac czy ma to byc cos co bedzie mialo duzo roslin, duzo kamieni, korzeni itd.

Link to comment
Share on other sites

Stawiasz sobie nie lada wyzwanie jesli chodzi o biotop:)) Ale popieram jak najbardziej pomysly jesli ma sie zapal i checi do dzialania.

Jesli chodzi o Neonki, to tu powinien sie pojawic temat odnosnie biotopow ameryki poludniowej a dokladniej amazonki. A wiec przede wszystkim musisz zwrocic uwage na roslinnosc czyli na Echinondrusy (zabienice), Kabomby, wywłuczniki brazylijskie. Musisz sobie wybrac poniewaz te rosliny maja odmienne zapotrzebowanie na swiatlo. Do tego jakis korzen... Moze byz nawet lekko zabarwiona woda:P

 

Druga opcja która wg mnie wymaga troche mniej pracy choc nie wymienilem jej uprzednio to Biotop Malawi a wiec klania nam sie afryka. A wnim powinny sie znalezc pyszczaki:) Duzo lupkow, kamieni, z mala iloscia roslin.

 

Duzo lektury przed toba :)

nieżle, a co powiesz na takie małe żółte rybki ( z tych pyszczaków) tylko nie wiem jak się one nazywają i ile mogę sobie takich rybek zafundować.

Link to comment
Share on other sites

Pyszczaki maja duze zapotrzebowanie na przestrzen. Sa to rybki terytorialne u ktorych najbardziej liczy sie dlugosc akwarium. Najlepiej trzymac je parami. W czasie tarla bywaja agresywne. Twoje akwarium jest troszke za male na pyszczaki.

Ja na twoim miejscu wybralabym biotop ameryki pld. Żabienice, kabomby nie sa bardzo wymagajacymi roslinami, korzen tez pieknie zdobi akwarium, do tego ciemne tlo strukturalne imitujace kamienie lub korzenie i masz piekne akwa :) Oto przyklad:

http://www.superakwarium.pl/galeria2/index.php?site=3&gallery=13&page=5&sort=

Poza neonkami na dno kiryski panda, otoski. Do tego moze byc parka pielegniczek kakadu :)

Ja to widze tak:

- 1+1 kakadu

- 10-15 neon innesa

- 4-5 kiryskow panda

- 3 otoski

Link to comment
Share on other sites

Pyszczaki maja duze zapotrzebowanie na przestrzen. Sa to rybki terytorialne u ktorych najbardziej liczy sie dlugosc akwarium. Najlepiej trzymac je parami. W czasie tarla bywaja agresywne. Twoje akwarium jest troszke za male na pyszczaki.

Ja na twoim miejscu wybralabym biotop ameryki pld. Żabienice, kabomby nie sa bardzo wymagajacymi roslinami, korzen tez pieknie zdobi akwarium, do tego ciemne tlo strukturalne imitujace kamienie lub korzenie i masz piekne akwa :) Oto przyklad:

http://www.superakwarium.pl/galeria2/index.php?site=3&gallery=13&page=5&sort=

Poza neonkami na dno kiryski panda, otoski. Do tego moze byc parka pielegniczek kakadu :)

Ja to widze tak:

- 1+1 kakadu

- 10-15 neon innesa

- 4-5 kiryskow panda

- 3 otoski

tylko jest taki mały problem, kiedyś w moim akwarium mieszkało stadko neonek 2 pielęgniczki ramireza, 4 hokejówki i jeden glonojad i przez dwa tygodnie wszystko wymarło, później przerzuciłem sie na brzanki to miałem je długo, teraz mam skalarki i też są długo ale skoro są za duże na takie akwrium to szukam czegoś co mogło by długo żyć i ładnie wyglądać

Link to comment
Share on other sites

Niestety pyszczaki potrzebuja przestrzeni zyciowej. Troszke sie zagalopowalem ale kiedys widzialem piekne malawi ok 70 litrow z parka muszlowcow. No ale naprawde min to 112 litrow i to nietypowe bardziej plaskie niz wysokie.

Biotop Ameryki powinien byc najlepszym rozwiązaniem dla ciebie jesli chodzi o różnorodność oraz duzy wybór opcji:)

Obsada Nirwani jest jak najbardziej poprawna:) Sam planuje sprawic neonkom nowych przyjaciol i napewno beda to otoski lub kiryski:)

 

Jesli chodzi o smierc w akwarium to nie byla to wina ryek a warunkow jakie tam zaistnialy.

Link to comment
Share on other sites

Niestety pyszczaki potrzebuja przestrzeni zyciowej. Troszke sie zagalopowalem ale kiedys widzialem piekne malawi ok 70 litrow z parka muszlowcow. No ale naprawde min to 112 litrow i to nietypowe bardziej plaskie niz wysokie.

Biotop Ameryki powinien byc najlepszym rozwiązaniem dla ciebie jesli chodzi o różnorodność oraz duzy wybór opcji:)

Obsada Nirwani jest jak najbardziej poprawna:) Sam planuje sprawic neonkom nowych przyjaciol i napewno beda to otoski lub kiryski:)

 

Jesli chodzi o smierc w akwarium to nie byla to wina ryek a warunkow jakie tam zaistnialy.

ok to pozostańmy przy biotopie amazonki, jakie rośliny powinny się tam znaleźć ( chciałbym takie by nie wymagały dużo uwagi)

Link to comment
Share on other sites

Z roslinek to bym dala: kabombe, bakope monieri, jakies żabienice (musisz sobie wybrac bo jest sporo gatunkow), wywłocznik, wgłębkę, nurzaniec zwykly i spiralny.

U mnie bakopa, nurzance, zabienice, kabomby rosna bardzo ladnie przy standardowym oswietleniu. Żabienice raz na miesiac naworze tabletkami pod korzenie. Reszta radzi sobie sama :)

Link to comment
Share on other sites

Z roslinek to bym dala: kabombe, bakope monieri, jakies żabienice (musisz sobie wybrac bo jest sporo gatunkow), wywłocznik, wgłębkę, nurzaniec zwykly i spiralny.

U mnie bakopa, nurzance, zabienice, kabomby rosna bardzo ladnie przy standardowym oswietleniu. Żabienice raz na miesiac naworze tabletkami pod korzenie. Reszta radzi sobie sama :)

świetnie, a co np. mogłym wrzucić zamiast neonów?

Link to comment
Share on other sites

Glupiki to juz nie biotop amazonki. Chyba, ze chcesz zrobic biotop ameryki srodkowej.. Wtedy moga byc mieczyki, gupiki, kirysy spizowe, platki. Ja bym zostala przy neonkach z parka pielegniczek. Bedzie ladnie i naturalnie.

Link to comment
Share on other sites

Glupiki to juz nie biotop amazonki. Chyba, ze chcesz zrobic biotop ameryki srodkowej.. Wtedy moga byc mieczyki, gupiki, kirysy spizowe, platki. Ja bym zostala przy neonkach z parka pielegniczek. Bedzie ladnie i naturalnie.

 

zdecydowanie lepszy biotop amazonki

Link to comment
Share on other sites

Glupiki to juz nie biotop amazonki. Chyba, ze chcesz zrobic biotop ameryki srodkowej.. Wtedy moga byc mieczyki, gupiki, kirysy spizowe, platki. Ja bym zostala przy neonkach z parka pielegniczek. Bedzie ladnie i naturalnie.

rozbora galaxy :) ile takich piękności mogę mieć w 60 litrach :)

Link to comment
Share on other sites

No widze ze nie dokonca chesz biotop. Jezeli wybierasz biotop wybierasz tez faune i flore. I nie ma czegos takiego ze ja nie chce tego bo za male a to za zielone itd. Jest mnostwo lektury w internecie na temat biotopow. Poczytaj, przeanalizuj i zobacz ile to poswiecenia.

Zrob Ogolne i wpusc co chcesz oczywiscie w granicach rozsadku.

Link to comment
Share on other sites

No widze ze nie dokonca chesz biotop. Jezeli wybierasz biotop wybierasz tez faune i flore. I nie ma czegos takiego ze ja nie chce tego bo za male a to za zielone itd. Jest mnostwo lektury w internecie na temat biotopow. Poczytaj, przeanalizuj i zobacz ile to poswiecenia.

Zrob Ogolne i wpusc co chcesz oczywiscie w granicach rozsadku.

poczytałem dziś z rana że taki biotop to trochę ciężka sprawa, sporo pracy trzeba aby się udało znasz może jakiś prosty sposób aby taki biotop stworzyć. Myślę o jednogatunkowym neon inessa albo rozbora galaxy ( ewentualnie jakieś rybki na dno)

Link to comment
Share on other sites

Ja nie mam biotopu ale stworzylem neonkom niezle warunki. Dodam iz mam takze akwarium 64 litry i juz w nim mozna neonkom przygotowac niezle srodowisko. Musisz pamietac o tym ze neonki uwielbiaja roslinnosc gdzie beda harcowac, w razie potrzeby kryc sie przed twoimi zabiegami. Do tego jakis korzen o nieregularnych ksztaltach z duza iloscia jakis odgalezien.

A wiec biotop to te rosliny ktore podalismy wczesniej plus jakis korzen.

A znow dobre warunki mozesz stworzyc uzywajac inne rosliny niz te podane plus jakis korzen, fajne oswietlenie itd.

Powiem szczerze ze mam ochote na biotop ale tu chodzi przede wszystkim o litraz akwa. Efekt uzyskuje sie na wiekszych, od 112L w gore. Na tych 64 litrach sie edukuje jak juz bede pewien swego wtedy min 200l i juz polece na Paletki plus Neonki :PPP

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...