Jump to content

moje 200l korzeniarium roslinne


zigulek
 Share

Recommended Posts

witam ponownie. po tym jak miałem mały wypadek z akwarium i ciekło musiałem zrobic restart wszystkiego...ryby zostały oddane do zoologa za to zaopatrzyłem sie w sporo korzeni i wiecej roslin....
akwo jest na etapie dojrzewania
docelowa obsada bedzie inna :


6 skalarów
2 bocje wspaniałe
2 glonojady

oprocz tego w akwie jest 17 korzeni

a z roslin to :
Alternanthera reineckii lilacina
Anubias Bartera
Limnofila bezszypulkowa
Rotala okraglolistna
Moczarka
Zwartka Wendta
Zwartka Wallisa
Zabienica Blehera
Zabienica wielkolistna
Eleocharis parvula
Bacopa drobnolistna
Mech Christmas moss

sprzet:

filtr tetra ex 1200
jeden pokład gabkowy zmieniony na gestrzy
jeden pokład z ceramika
2 pokłady z weglem ale takim zwykłym na grila tylko zmiarzdzonym

grzałka 300w
oswietlenie 2 x 30w
co2 w drodze
nawozy firmy tetra

post-2592-1368515627409_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

jak przeczytałem temat "korzeniarium" to wyobrażałem sobie coś całkowicie innego, 0 planu, 0 stylu , większe te korzenie mógłbyś mieć bo te wyglądają jak zwykłe patyki, ustawić jakoś sensownie , sorry ale osobiście mi sie nie podoba , co nie znaczy że nie trzymam kciuków żeby była poprawa

Link to comment
Share on other sites

musze powiedziec ze moze na zdjeciu korzenie nie sa takie duze ale na zywowygladaja na wieksze a jezeli chodzi o plan to jest tylko moze nie tywój ... a na rzywo naprawde wyglada całosc dobrze a co za miesiac jak rosliny sie rozrosna

 

A teraz po polsku

 

Muszę powiedzieć, że może na zdjęciu korzenie nie są takie duże, ale na żywo wyglądają na większe. Jeżeli chodzi o plan, to jest tylko może nie twój ... a na żywo naprawdę całość wygląda dobrze. A co za miesiąc jak rośliny się rozrosną.

 

Andrerw: Pisz poprawnie !!

Link to comment
Share on other sites

nie wiem co masz do amano jest znany n całym swiecie a jezeli nie podobaja ci sie japonskie to juz gust lepiej doradz mi kirysku na temat co2 do to przeczytałem mi zabardzo nie wystarcza bo jednak praktyka rózni sie od teori czekam na jakies sugestie

Link to comment
Share on other sites

ale co tu doradzac ?Kirysek poprawił Cie... bardzo dobrze bo Katashi Amano mnie rozbawił ... przy takim świetle CO2 to bezsens ....wiec po co ma sie wysilać chłop i pisac o CO2 jak nic z tego puki co nie bedzie ? ;D

Link to comment
Share on other sites

:roll::| MASZ ! zakup co najmniej jeszcze 1 świetlówkę , oczywiscie statecznik i inne bajery , popytaj Mei ona sie zna >> po zrobieniu tego zgłoś sie do Kiryska z pytaniem o CO2 , potem do jakiegoś użytkownika , nie pamietam loginu , co naprawde zna sie na aranżacjach ;D bo jeszcze jest jakiś oprócz wyżej wymienionego Mastera Kiryska :mrgreen:

no a potem wklej foto i ew. inni użytkownicy coś poleca , zaproponuja ... i END ;]

Link to comment
Share on other sites

tak jak już mówiłem sprawa swietlówek , no chyba ze chcesz mało wymagajace rosliny , tzn anubiasy,mchy .. a z reszta Kirysek zrobił dobry spis roslin nie wymagajacych , i przy takich roślinach nie potrzebujesz dozowania CO2 , przynajmniej ja tak w tej chwili myślę

Link to comment
Share on other sites

spytam sie teraz o nawóz bo uzywam ten ogólny firmy tetra czy lepiej uzyc jakiegos innego??... a co do swietluwek sa wysokiej kalsy wiec swieca lepiej .. mam orginalna obudowe wiec nie mam jak za bardzo umiescic czegos wiecej..do tej poty miałem te wszystkie roslinya jak restartowałem akwo to widziałem ze sie ukorzeniły bardzo dobrze ale chce jeszce kilka roslin doczepic na korzenie wiec moze wtedy co2

Link to comment
Share on other sites

To ja mam pytanie a cóż to są za świetlówki tej wysokiej klasy ??

Generalnie akwarium tak troszkę sztucznie wygląda, natomiast jeżeli nie chcesz dokładać światła to nie ma takiej potrzeby, tylko zainteresuj się roślinkami o mniejszych wymaganiach świetlnych i chyba nie ma sensu wtedy podawanie co2.Jedyna sugestia do akwa to wymień tło na jednolite. Ja tak zrobiłem i naprawdę wtedy wszystko jakoś ładniej wygląda rośliny nie zlewają sie z tłem i są ładnie widoczne.

Link to comment
Share on other sites

sa co do swietluwek sa wysokiej kalsy wiec swieca lepiej ..

Nie chciałbym Cię obrazić, ale Twoja naiwność mnie przeraża, praw fizyki nie oszukasz. :roll: Ja mam w 260 same świetlówki wysokiej klasy najlepszych firm a mimo to musiałem zrobić wczoraj dodatkową piątą rurę.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...