Skocz do zawartości

Belka Power Led 60x1W/Regulacja mocy


dar3k369
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam rozpocząłem budowę belki power led na aluminiowym profilu 120cmx16cm. Przeznaczeniem tej belki jest oświetlenie akwarium o wymiarach 120x40x50h. Na profilu znajdować się będzie 60szt w czterech rzędach po 20szt. Power led'y mają następujące parametry: 
Dane techniczne 
Moc katalogowa 1W 
Moc znamionowa ~1.2W 
If 350mA 
Vf 3.2-3.4V 

Zależy mi na tym aby istniała możliwość regulacji mocy wszystkich ledów tzn. od 0 do 100% i teraz pytanie do Was jak to zrobić? Dodam że jestem laikiem i bardzo proszę o "łopatologiczne" porady. 

Druga możliwość mniej satysfakcjonująca, to możliwość włączenia dwóch rzędów zewnętrznych na 1 włącznik plus dwa rzędy środkowe drugi włącznik. 

Bardzo proszę o informacje jakich zasilaczy czy też driverów należy użyć etc. Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretne modele czy w uproszczeniu? Liczysz napięcie(mnożysz napięcie diody razy liczba diod w gałęzi) na gałęzi, sumaryczną moc(moc diody razy ich liczba plus z 10% zapasu) i szukasz pod dany prąd (dodajesz prądy na gałęziach, na jednej prąd jest równy 350mA ale lepiej dać ciut mniej) zasilacza (lub zasilacza ze sterownikiem). Sterowanie jest dość proste i polega najczęściej na regulacji wypełnienia impulsu. Więc sterowników powinieneś mieć dobry wybór. Wyłącznie rzędów, tego nie rób chyba że każdy będzie miał osobny zasilacz, jeśli wyłączysz jedną gałąź to prąd na reszcie wzrośnie, to zasilacz stało prądowy. Jeśli byś tak zrobił spalił byś to czego nie wyłączyłeś.

 

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez WitoldM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że 4 rzędy po 20 sztuk to jest 80 diod, a nie 60. :) Ile tam ich ma być tak na serio?