Skocz do zawartości

nowy zbiornik


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Jestem początkującym akwarystą i pierwszy raz pisze na takim forum, więc prosze o wyrozumiałość i poprawienie mnie w razie błedów. Moje pierwsze akwa ma 160l i założyłem je około 4 tygoni temu. podłoże to czarny żwirek bazaltowy, w środku łupek drzewiasty i trochę roślin. Filtr Aquael unifilter 1000 z UV i grzałka Aquael gold 200W oraz kamień napowietrzający. Oswietlenie to dwie żarówki T8 po 30W. Obsada rybek: zbrojnik pospolity x4, glonojad syjamski x3, kiryski x4(albinos i pstry), bocja wspaniała x2, neonki x20, danio x20 (czerwone i fioletowe), gupiki x10

moje pytanie to: 

1. ile czasu powinno chodzić oswietlenie na dobę?

2. czy taka obsada rybek może być czy jest ich na dyżo?

3. Czy na początku dodawamnie takich preperatów jak tropical bacto aktic ma sens?

4. Raz w tygodniu podaję im Tropical posasium jak na opakowaniu, to dobrze? 

5. jak często i w jakich ilościach podmieniać wodę?

6. czy dolewanie takich preparatów jak tropical esklarin ma sen?

7. Karmię je raz dziennie po trochu tropical Vitality&Color tropical Bio-vit, i tabletki mini wafer mix. czy coś dodać do ich diety?

bardzo prosze o pomoć bo na początku nie chcę coś żle zrobić, choć mówią że człowiek najlepiej uczy sie na błędach. 

 

Dbaj o pisownię. /Luna

post-23210-0-60737800-1441652005_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Docelowo 10h będzie OK.

2. Taka obsada rybek nie może być. Połączyłeś ryby o różnych wymaganiach. Dodatkowo Twoje akwarium np. dla bocji jest sporo za małe, a fakt zastosowania ostrego bazaltu jako podłoża eliminuje wszystkie ryby denne jak i te, które namiętnie kopią w podłożu. Żeby móc zaproponować obsadę musimy znać parametry wody w Twoim akwarium - do tego są potrzene testy (najdokładniejsze będą kropelkowe) na pH, kh, gh. Poza nimi warto mieć testy na NO2 i NO3.