Skocz do zawartości

Co zrobić z bimbrownią?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Jestem początkującym akwarystą. Od niedawna mam akwarium 72L ze sporą ilością roślin (w chwili obecnej jeszcze są to małe szczepki). Posiadam także działającą całą dobę bimbrownię i tutaj powstaje problem. Rybki wpuściłem wczoraj (10xneon innesa, 6xdanio pręgowane,2x mieczyk Hellera, 2xglonojad, 4xgupik, 2xkirysek). Przez dzień, gdy lampa była włączona ryby zachowywały się całkowicie normalnie. Problem powstał późnym wieczorem po wyłączeniu oświetlenia. Danio zaczęły pływać tuż przy powierzchni wody, a np. takie neonki w ogóle jakby zastygły w wodzie. Gdy się przypatrzyłem pojedyncze sztuki oddychały niespokojnie. Wiem, że pewnie jest spowodowane zbyt dużą ilością CO2 w nocy, ale nie wiem czy powinienem odłączyć bimbrownię. W wodzie z działającą bimbrownią moje pH wynosi 6,6-6,8, natomiast gdy była odłączona pH wynosiło koło 7,4. Nie chcę zatruwać ryb CO2, ale też jednocześnie narażać je na zbyt duże skoki pH. Filtr mam aquaela FZN-3 kaskadowy. Może zatem powinienem zwiększyć przepływ aby powstał większy ruch tafli wody? Z góry dzięki za pomoc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim opisz akwarium zgodnie z tym schematem http://forum.superakwarium.pl/forum-6/announcement-3-jak-zadawa%C4%87-pytania-na-forum-superakwariumpl/, ponieważ problem może być bardziej złożony.

Masz również źle dobraną obsadę, więc proponował bym ją skorygować, zakładając temat  tu http://forum.superakwarium.pl/forum/63-od-61l-do-100l/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik