Skocz do zawartości

[112] Oświetlenie BW


NemoX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako, że niedługo będę robił akwarium BW, mam pytania co do oświetlenia. Wiem, że powinno być w nim ponuro a wydaje mi się, że obecne światło mam za mocne i tego mroku będzie mało. Teraz mam jakieś 2 randomowe świetlówki, które były razem z pokrywą Wromak w zestawie, wydaje mi się 2x 18W. Chciałbym się was poradzić czy lepiej zanienić te 2 świetlówki na jedną? Lepiej żeby była z przodu czy z tyłu? Nie wiem jaka konkretna barwa będzie najlepsza przy ciemnych wodach. Najlepiej podać link do takiej świetlówki bo nie znam się na tych rzeczach. A może lepiej założyć oświetlenie w 3 punktach na pokrywie LED , tylko wetedy będę potrzebował jakiegoś poradnika :) 

 

Z góry dzięki za pomoc, gdyż oświetlenie jest dla mnie najgorszym tematem w akwarystyce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jakie BW będziesz robić. W przypadku naprawde mocnej herbaty jedna świetlówka to może być za mało.
Jeżeli jednak nie planujesz kawy w akwarium to faktycznie 1x 18W będzie wystarczające.

Najlepszą temperatura barwowa imho jest 2700K, ale przy 6500K baniak też wygląda ok :).


Ja miałem do niedawna oświetlenie punktowe na LEDach GU10. Lubie to rozwiązanie i polecam... ale nie do BW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W pokrywie jest miejsce na 2 świetlówki, mogę zrobić tak, że zamontuje tylko jedną a drugie miejsce będzie puste? Czy muszą być koniecznie 2 świetlówki zamontowane? Jeżeli jedna świetlówka z barwą 2700 nie będzie dawać radę to myślicie że drugą mogę dokupić z barwą 3500? Te świetlówki się kupuje normalnie w elektrycznych sklepach? Jak one się nazywają, jakiś model? Żeby pasowały do pokrywy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być zamknięty obieg tak więc w skrócie- powinny być 2 świetlówki.

Myślę, że 3500 nie dostaniesz.

 

Świetlówki jaki model? T8