Skocz do zawartości

Akwarium pod neonki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie!

 

Choć akwarium mam wiele lat to w sumie w temacie jestem laikiem.

Co tu dużo mówić, alwarium było prowadzone "na pałę", bardzo małe.

Obecnie mam w nim Neonki (chyba czerwone) i chcę im zapewnić lepsze warunki, bo po remoncie kuchni wylądowały w pomieszczeniu gospodarczym. Teraz mają trafić do mojego pokoju.

Jak poczytałem forum to doszedłem do wniosku, że nic nie wiem i temu tutaj piszę.

 

Generalnie nie wiem jak to możliwe, ale neonki to chyba bardzo twarde rybki, bo żyją mi po 2lata, w małym akwarium, bez grzałki (cały czas temp. pokojowa), pompka 2-3h dziennie.

 

Karmienie 1xdziennie suchy pokarm. (wystarczająco, czy za dużo/mało?)

 

Akwarium może być maksymalnie 45l, większe absolutnie nie wchodzi w grę, ewentulanie mniejsze 30l.

 

Takie ofery na allegro wypatrzyłem:

http://allegro.pl/akwarium-45l-profil-pokrywa-full-wypos-gratisy-i4229019585.html
(czy ta "chemia" nie zaszkodzi rybom?)

 

No i czy akwarium z wypukłą szybą to dobry pomysł?

 

Jakie podłoże i roślinki będą najlepsze dla neonków?

 

Ile mogę ich mieć w takim akwarium? 10sztuk? (akwarium jednogatunkowe, z moim doświadczeń jest to zdecydowanie najmniej problematyczne).

 

Bardzo proszę o pomoc, porady i sugestie, nie chcę męczyć tych rybek i dać im dobre warunki do życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Generalnie nie wiem jak to możliwe, ale neonki to chyba bardzo twarde rybki, bo żyją mi po 2lata, w małym akwarium, bez grzałki (cały czas temp. pokojowa), pompka 2-3h dziennie.


A potrafią dożyć prawie 10 :).

Tak więc to tak jakby powiedzieć o człowieku - "A żył aż 20lat. To nieźle!"

Twarde są, ale to nie oznacza, że się nie męczą.


A co do temperatury - generalnie Neony (P. innesi) są rybami subtropikalnymi, tak więc dla nich wskazaną temperaturą jest taka poniżej 25stopni :)


 

Karmienie 1xdziennie suchy pokarm. (wystarczająco, czy za dużo/mało?)