Skocz do zawartości

Akwarium 300l - pomoc i porady


maciekk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Chciałbym zakupić akwarium 300l (120x50x50cm). Pierwsze pytanie dotyczy grubości szkła 8mm czy 10mm? Niestety póki co to jestem zielony w tych sprawach, chociaż jakąś wiedzę podstawową posiadam. Czy mógłby ktoś mógłby mi dokładnie opisać jaki sprzęt muszę do niego dokupić ? Wiem, że potrzebuję grzałkę, filtry (i tutaj nwm czy jeden czy zewnętrzny i wewnętrzny), termometr, jakaś świetlówka i więcej to niestety nwm. Proszę o dokładniejsze opisanie sprzętu. Następny problem to szafka pod akwarium, specjalne szafki pod akwarium na allegro pod ten wymiar stoją około 400zł, czym innym można tę szafkę zastąpić. Da radę dobrać jakiś tani mebel w sklepie meblowym. Następnie obsada - na forum znalazłem temat i było tam wypisane kilka gatunków rybek. Po oględzinach w internecie rybki spodobały mi się. Oto spis:

1+1 P. scalare lub nawet dwie pary

2+6 A. agassizi

20 Corydoras panda

40 P. axelrodi

Co o tym sądzicie ? Nada się ?

Bardzo proszę o porady i wskazówki :D Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak :

 

Najlepiej kup grubsze szkło, czyli 10mm. Szafki nie musisz kupować, akwarium możesz położyć na czymś innym, jak masz miejsce. Pamiętaj, pod akwarium musisz włożyć matę (na allegro za 10 zł). A co masz kupić to filtr, najlepiej zewnętrzny do tak dużego akwarium, grzałkę z termostatem, termometr wewnętrzny najlepszy, bo LCD na szybę są nie dokładne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zacząłem zauważać, że wzmocnienie zaczynają mi przeszkadzać... Więc polecałbym grubsze szkło i bez wzmocnień.