Skocz do zawartości

Chemia wody


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Co prawda  nie jestem już początkujący, ale jeżeli ktoś chce mnie tak postrzegać , to absolutnie nie mam nic przeciwko. Zadam teraz kilka pytań,  ponieważ  chcę wiedzieć co myślicie ,chce poznać  waszą opinię , najlepiej z doświadczenia, kilka pytań z ciekawości, a kilka bo nie jestem pewien ( źródła różnie podają).

Kto ma ochotę się pobawić to zapraszam. Proszę tylko o obiektywne odpowiedzi, suche fakty...

 

 

1 Jaka jest zalecana filtracja na 300 litrów wody ( stosunek litrów/ na godzinę)
( źródło)

2 Jak prawidłowo oblicza się stosunek ryb /litrów wody
( źródło)

3 W jaki sposób prawidłowo rozmieścić skały, rośliny aby w żaden sposób nie zakłócić, zmniejszyć , utrudnić filtracji?

4 Czy jest możliwe , aby przy prawidłowym No3 były złe wyniki no2 lub nh3 ?
( skoro są te azotany przekształcane z azotynów i amoniaku)
Zależy mnie na szczegółowych informacjach w tych  możliwościach , kombinacjach.

5 Jaka kombinacja wkładów jest najlepsza?
Używam dużo bio ceramiki, przez wzgląd na dużą porowatość. A może lepiej będzie dać różne zestawy np kermazyn, zeolit, żwir amonowy, bioceraika itp

6 Które z testów są ( uważacie ) za niezbędnie potrzebne?
(Posiadam no2, no3, ph, zastanawiam się nad nh3 lub gh, i innymi..)

7 Jak często ( profilaktycznie) należy przeprowadzać testy? Tak tylko dla wglądu.

8 Czy przed podaniem granulatu lepiej jest go pomoczyć?
( Mam na myśli mniejsze ryby 1/3 osiągnięcia swej długości , podrostki).

Jeżeli tak to jak długo?

Edytowane przez adullam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ma być nadfiltracja. Nigdy filtry nie mają takiej wydajności jak podaje producent. Wszystko też zależy od ilości i jakości złóż w filtrze. Nawet jak będzie kubeł przelewał 400 l/min w 20 litrowym akwa a będzie on pusty (bez medii) to i tak filtracja biologiczna będzie niewystarczająca.

-biolog nie musi mieć dużego przepływu,

-mechanik - pasowało by