Skocz do zawartości

Jaki biotyp do tych warunków


Hellno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na wstępie witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość z powodu mojej niewiedzy.

Zakładam nowe akwarium w nowym miejscu po przeprowadzce i prosiłbym o pomoc w doborze biotypu do warunków jakie wymienię oraz późniejszą pomoc w doborze obsady. Jestem praktycznie początkujący a akwarium dopiero będzie startowane, więc z miejsca chcę uniknąć późniejszych problemów. Z tego też powodu wolę na początku się dopytać. Biotyp niestety będzie zależny od mojego akwarium(oraz jego wyposażenia) oraz kranówki(brak dodatkowych środków w najbliższym czasie na lepszy rozwój i sprzęt).

To tyle wstępem.

 

Akwarium panoramiczne 60x30x35.

Pokrywa z jedną lampą Philips Aqua Sky 15W-45cm

Filtr wewnętrzny Aquael Fan 1 plus

Grzałka Tetra Tec 50W

 

Woda wg strony wodociągów:

Śr Max

mg CaCO3/l 242,2 298,0

mval/l 4,8 6,0

mg Ca +2/l 96,9 119,2

milimole Ca 2,4 3,0

stopnie niemieckie (dH)

13,6 16,7

woda średniej twardości

 

Postaram się jeszcze po weekendzie zbadać wodę paskami JBl. Wiem, że nie dadzą 100% odwzorowania warunków wody, ale powinny być przybliżone.

 

Główne pytanie.

Czy do takich warunków da radę dobrać jakiś biotyp bez większej ingerencji chemią lub odpowiednim preparowaniem wody przed podmianą.

 

Z góry dziękuje za wszelką pomoc i odpowiedzi.

Jeżeli założyłem temat w złym dziale to proszę o zmianę na odpowiedni.

 

Przenoszę do obsad. Mapet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie widzę opcji zmień/edytuj więc odpowiadam na swój post.

Po długich bojach z pewnym sklepem otrzymałem paski JBL Easy Test. Poniżej zamieszczę wyniki, które odczytałem z kolorów. Nie jestem w 100% pewny tych wyników.

 

NO3 -> 10 mg/l

NO2 -> 0 mg/l

GH -> >14 d

KH -> od 6 do 10 d

pH -> 7,2 - 7,6

Cl2 -> 0 - 0,8

 

Testy były wykonane na kranówce, która odstała ok 17 godzin.