Skocz do zawartości

Garść pytań od laika. (jest opis akwarium)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam parę pytań do bardziej doświadczonych w tematyce akwarium, liczę na Wasze porady :)

Zacznę od opisu akwarium.

 

- 72 l. 60x30x40

- oświetlenie świetlówka 15W T8 6500K

- filtr Aquael 500 turbo

- temp. wody 24st.

- drugi filtr HJ-311B, używam z niego deszczownicę, był pierwszy w akwarium, ten turbo 500 dołożony jest)

- podłoże, żwir 1-3 mm

- dekoracje: kilka kamieni, całkiem spory korzeń

- trochę różnych roślinek, nie znam się na tym(kupiłem zestaw na allegro, ale dużo z nich nie jest w akwarium)

- jakaś pompka do napowietrzania(robi dużo bąbelków)

- obsada:

6x neon innesa

4x kirysek

3x kosiarka

3x skalar

Akwarium założone 4 tyg temu, od 2 tyg są rybki. (były 2 podmiany wody)

 

Kilka dni temu podniósł mi się poziom NO3 do ~100 mg/l

wymieniłem ok. 30 % wody i się uspokoiło

 

Teraz testy wypadły tak:

NO3 25mg/l

NO2 0,5 mg/l

GH >7st. d

KH 6st.

pH 6,8

Cl mg/l 0

Testy JBL - Eastytest 6w1

 

Teraz moje pytanka:)

 

1. Już mi pisano, że powinienem oddać do sklepu skalary i kosiarki, tylko, że w sklepie nie chcą ich przyjąć a dać nie mam komu, na biedę mogą zostać ? Ewentualnie dokupić jakieś rybki?

2. Czy oświetlenie jest odpowiednie? Nie muszę czegoś dołożyć?

3. Zauważyłem, że na pokrywie zbiera mi się sporo wody(najwięcej w miejscu gdzie są bąbelki), aż tak bardzo mi to nie przeszkadza, ale cześć wody spada za akwarium a ciężko mi to tam wytrzeć.

Myślałem o zrobieniu samemu pokrywy, ale jaki byłby koszt czegoś takiego?

4. Mogę poprzestawiać dekoracje i przesadzać roślinki jeśli rybki są już w środku?

5. Ile powinienem mieć roślin w akwarium? Teraz mam ok. 15 malutkich do 5 cm. 4 około 10-15 cm i 3 takie podłużne o wysokości ok. 30 cm.

 

Jak coś więcej mi się przypomni będę pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach