Skocz do zawartości

woda ro plus remineralizator


faber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam BARDZO SERDECZNIE. Jestem tu nowy i bardzo zielony w sprawach chemii.

Mianowicie. Obecnie mieszam wode ro z kranowka w proporcji 70 na 30

woda w kranie ma

ph 7.4

kh12

gh15

no3 prawie 40.

 

po odstaniu w wiaderku ph podnosi sie odrazu do 8.

w zwiasku z zaistniala sytuacja zakupilem filtr ro.

mam teraz

kh 4

gh5

ph 7.4 ( i to tylko dlatego tak nisko ze mam filtracje przez torf i 10 kilo drewna w akwarium 112 l.

( w akwarium dekoracja neutrala ph)

 

jesli zmieszana wode odstawie w wiaderku na dobe...ph bedzie roslo do ponad 8 tak czy siak.

 

Moje pytanie jest czy dokupujac zwykly re-mineralizator do filtra ro, bede mogl wlewac 100% osmozy do akwarium (oczywiscie zdaje sobie sprawe ze stopniowo)

dowody dodane by byly takie elementy

 

Ca2+: 36mg/l

Mg2+: 14mg/l

Na+: 20mg/l

K+: 8.7mg/l

Anions in filtered water

CO32-: 13mg/l

SO42-: 0.5mg/l

Cl-: 0.6mg/l

F-: 0.07mg/l

 

 

czy to wystarczy aby totalnie pominac kranowe? (w ktorej jest multum innych pierwiastkow...choc wiekszosc szkodliwych heheh)

z gory dziekuje za odpowiedz .PS. Czy sa jakies kalkulatory aby wyliczyc jakie bedzie ph po dodaniu wyzej wymienionych substancji do wody ro?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z fauny to mam biotop amazonii. neony czerwone, pielegniczki itd. wymarzone parametry wody to jakiekolwiek kwasne ph, stale.

 

. Rosliny to glownie rotale i valisneria plus jakies tam microsium i 3 rodzaje mchow. wszystko malo wymagajace. zarastaja cale akwarium.

 

stosuje easycarbo gdyz rosliny kilka tygodni temu zaczely marniec. a teraz juz wracaja do formy i rosna jak burza. Swiatlo 40 wat. oswietlam 8 godzin w przeciwnym razie pojawiaja sie glony nitkowate.

4 kilogramy substratu plant fluval pod 25 kilogramami zwirku. plus tablety dla roslin.