Skocz do zawartości

Jakie akwarium dla zbrojnika lamparciego


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zwracam się z ogromną prośbą, bo w sprawach akwarystycznych jestem laikiem-prawie i już nie daję rady. Pisałem prośbę na innych forach, ale bez odzewu. Ponad 4 tyg temu mojemu znajomemu podczas przeprowadzki pękło 160l akwa. Miał też mały zbiornik chyba 40l. Część ryb umieścił w tym małym, ale nie miał co zrobić ze zbrojnikiem (ponad 20 cm - wydaje mi się, że 160l dla takiego smoka to wybitnie za mało) oraz z dwoma całuskami temmincka (też nie małe). Ja ze względu na miękkie serce (głupek :D ) przygarnąłem z myślą, że uda mi się je oddać do jakiegoś sklepu. Niestety nie udało mi się

Moje akwa jest za małe 40 wys, 30 głęb, 50 szer - ok 70l). Posiadam w akwa dość sporą ilość roślin (posiadałem, bo co najmniej 50% już zostało załatwione przez lamparta) oraz 4 bocje pręgowane

W związku z tym postanowiłem zakupić akwa. I prośba do Was bardziej doświadczonych. Podajcie mi proszę w jakim rozmiarowo baniaku i z jakim osprzętem te 3 bestie :D czułyby się dobrze. Jaką obsadę roślin, ewentualnie oświetlenie itp. Nie pierwszy raz gdy z powodu mojego miękkiego serca narobiłem sobie kłopotów eh...

Pozdrawiam Albert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla lamparciego min. dł. zbiornika 150 cm , tak od 450L było by dobrze. Ogólnie nie jestem za trzymaniem gibicepsów w akwa , 20cm to jakis mały , pokaźne okazy mogą dorosnąć do 50cm . W małym akwarium karłowacieją , chorują i zdychają. Także pomyśl jak najszybciej nad nowym baniaczkiem.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach