Skocz do zawartości

25 litrów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie chciałbym z życzeniami - Wszystkiego najlepszego z okazji świąt.

 

Przechodząc do meritum:

 

Zakupiłem sobie akwarium 25 litrów (prostopadłościan 40x25x25). Wcześniej posiadałem kulę, w której były 3 bojowniki (samiec + 2 samice) oraz parka gupików. Jednak ponieważ sadystą nie jestem, to postanowiłem dokonać zakupu czegoś większego. Z braku miejsca niestety zostało mi do wyboru jedynie 25 l.

 

Ponieważ w tym temacie jestem zielony, dlatego mam pytanie do Was: Co do takiego akwa mogę dać? 3 bojowniki zostają na pewno; co do gupików to sprawa jest trochę inna, gdyż samiczka mi zdechła wcześniej, i teraz zastanawiam się nad oddaniem samca w ręce kolegi hodowcy.

 

Proszę Was, abyście w miarę możliwości podpowiedzieli mi jakieś łatwe w utrzymaniu, nie wymagające specjalnych warunków rybki, bądź inne (krewetki, ślimaki itp.). Również jeśli chodzi o udekorowanie akwarium prosiłbym Was o jakieś rady.

 

Pozdrawiam

 

Winexonil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli sprawę stawiasz tak, że wszystkie bojownik zostają, to rybek już więcej nie kupuj żadnych. dobrym pomysłem dla urozmaicenia będzie kilka krewetek (najłatwiejsze i najlepiej dostępne to red cherry i amano) lub ewentualnie jedna ampularia (ślimak), ale ja polecam raczej krewetki. nie wiadomo jednak czy bojowniki nie zainteresują się zjedzeniem krewetki. najczęściej nie są agresywne ale czasem się to zdarza. "najbezpieczniejszymi" krewetkami do akwarium z bojownikami są amano.