Skocz do zawartości

Sinice i zielenice


Ninushka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem tu nowa, mam nadzieję, że dobrze zamieszczam posta...

Jak się domyślacie: mam problem z glonami. Prawdopodobnie mam sinice i/lub zielenice. Obecnie nie mam możliwości zrobienia zdjęć, ale później je wrzucę. Mam 40l akwarium (restart zbiornika pod 20.04.2012), a w nim 15W świetlówkę 18000K. Świecę 10-12h na dobę. Podłoże to żwir, ok. 3mm. Filtr kubełkowy max 300l/h, nie nawożę CO2, używam Classic Planta Gainer przy podmianie raz w tygodniu 15l dodaję 3-4ml i czasem 1ml w tygodniu. Nie znam parametrów wody, jestem laikiem i nie mam niczego, czy mogłabym je zmierzyć. Rybki (15 neonków Innesa, 15 bystrzyków Amandy, 1 zbrojnik niebieski, 1 kirysek panda) karmię roślinnym pokarmem płatkowym, zjadają go chyba w całości tak, że nic nie opada.

Obsada roślinna: Hygophila Polysperma, Egera Densa, Limnophila Sessiflora, Ludwigia Repens, Bacopa Caroliniana, Flame moss i 3 inne gatunki.

Glony pojawiły się na Limnophili i mchach.

Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże...

 

Wydzielam Twój temat, żeby się nie mieszało.

Dulle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używam Classic Planta Gainer przy podmianie raz w tygodniu 15l dodaję 3-4ml i czasem 1ml w tygodniu.

Ninushka mi napisałaś "dodatkowo nawożę "w celu wzmocnienia efektu pielęgnacyjnego" tak pisze producent Classic Planta Gainer po 1 ml 2 razy w tyg. ".

Tu nie ma co ściemniać ;)

Każdy miewa problemy w akwa i popełniał błędy,ale jak chcesz,żeby Ci pomóc,to pisz jak jest.

Tym bardziej,że przy takim litrażu to może mieć znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach