Skocz do zawartości

Akwarium 25 litrów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Jestem baaardzo początkującym akwarystą i nie chcąc męczyć żywych stworzeń postanowiłem poradzić się zawodowców ;]

 

Zbiornik odziedziczyłem. W skład tego co posiadam wchodzi:

akwarium 25litrów z pokrywą wyposażoną w żarówkę energooszczędną 20W

filtr turbinowy aquael typ fan-1 qmax=300l/h (wydaje się duży jak na taki zbiornik)

podłoże to kamyczki o granulacjo okolo 2-3mm plus kilka większych "głazów" i korzeń

rybki to 4x molinezja ostrousa (z tego co juz wiem nie pasują do tego zbiornika) i 2x kiryk

2 rośliny których nazw nie znam (w razie potrzeby wrzuce fotki)

 

Teraz seria pytań ;]

- czy filtr który posiadam jest odpowiedni? myślałem o wymianie go na inny wewnętrzny: aqua szut http://www.kirysek.pl/aqua-szut-filtr-wewnetrzny-akwarium-p-480.html?cPath=6_40_41 lub aquael 3-50litrów http://www.kirysek.pl/aquael-filtr-wewnetrzny-akwarium-p-47.html?cPath=6_40_41

- czy poza filtrem potrzebuje jakies inne urządzenie?

- co sądzicie o oświetleniu?

- jeżeli rybki które wymieniłem żyją w tym zbiorniku już jakiś czas trzeba je mimo wszystko wymienić?

- czy zestaw kilku gupików + kiryki bylby odpowiedni? jeśli tak to ile gupików i jakiej płci?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi i wszelkie rady.

 

Pozdrawiam.

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zamiast w takim małym akwa wkładać filtr wewnętrzny to pomyślisz nad kaskadą?Standardowe oświetlenie powinno styknąć.Co do rybek to aktualnie wszystko do oddania,a t możesz trzymać harem gupika(1+3)+np.krewetki.Kirysków raczejbym tu nie pakował.Krewetki powinny spełnić podobną funkcję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- filtr jeżeli nei robi pralki w akwarium ro może być. Jeżeli ma wydajność taką jak piszesz to zdecydowanie za duży. Ja mam w takim akwarium aquaClear 20 o wyd. max 375 l/h i jak jest na max to jest wirówka, wg mnie kaskada jest lepsza