Skocz do zawartości

AKWARIUM 126 LITRÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem amatorem, dopiero zaczynam z akwarystyką - mam akwarium 126 l. (80 cm dł, 45 cm wys., dwie świetlówki po 18W T8, programator czasowy ustawiony na 10h świecenia, termostat grzałki ustawiony na 25 stopni cels.)

 

Najpierw przez dwa tygodnie cały sprzęt chodził "na sucho", tzn. bez ryb - wlałem też biostarter.

 

Od dwóch dni są już rośliny (w sumie 10 sadzonek, wysokie na tyle, niskie z przodu).

 

Jest też statek z kryjówkami, kokos, kryjówki poukładane z kamieni.

 

Kupiłem też kilka ryb, gdyż przeczytałem, że należy zarybiać akwarium partiami, nie od razu.

 

Pływają na razie: 4x kirysek malutki, 6 x gupik (3 samiczki, 3 samce), jedna parka pielęgniczek ramirez.

 

Moje pytania do doświadczonych akwarystów:

 

1. Jakie jeszcze ryby mogę kupić, aby wszystkie ze sobą żyły w zgodzie?

 

2. Pytanie dotyczące podmiany wody: czy woda musi być odstana przed uzdatnianiem? Zaopatrzyłem się w kilka butelek uzdatniacza. W instrukcji jest napisane, że "kranówka" od razu po uzdatnieniu nadaje się do akwarium - ale wolę dopytać.

 

3. Pytanie dotyczące dbania o rośliny: kupiłem dwie buteleczki nawozu dla roślin w płynie. Sprzedawca powiedział, że rośliny przyjmują go przez liście i że jest całkowicie bezpieczny dla ryb. Mam wlewać butelkę (100 ml) co miesiąc.

 

Wolę dopytać -czy to na pewno bezpieczne dla rybek. Dodam tylko, że rośliny mają dobre podłoże - pod żwirkiem dałem 5 kg nawozu. Więc pytanie czy takie dodatkowe nawożenie jest w ogóle konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Na pewno możesz dokupić jeszcze 2 kiryski,jak chcesz to proponuję 1+1 zbrojnik niebieski lub jakąś ławicę typu 20 neon czerwony/razbora klinowa/kardynałek chiński.

2.Nie wlewa się chemii do akwarium,bakterie same się rozwiną po 2 tyg.Wodę do podmian odstawiaj na 24h i podmiany co tydzień po 20%.