Skocz do zawartości

Witam jestem początkującym akwarysta i potrzebuje pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio dostałem w prezencie akwarium 60L i parkę pyszczaków i tu mam pytanie jakie rybki mogę kupić żeby wsadzić tam do akwarium 2 rybki to za mało jak dla mnie.Wim ze 60 l to za mało dla pyszczków powinło być 240l+ .Mam jeszcze 30 l z osprzętem i się za zastanawiam co do niego w sadzić proszę o rade jakiś łatwych rybeczki w utrzymaniu zastanawiałem się nad glonojadami i neonkami i już ostatni zbiorniczek 9l jaki osprzęt ,filtr i rybki. I ostatnia sprawa czym karmić rybki żeby były ladnie wybarwione i w miarę rosły. Z góry dziękuje za pomoc/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pyszczaków możesz wsadzić tylko pyszczaki...

A do tego 30l to neony i glonojad odpada, bo neony od 60l a glonojad 150l

Więc może gupiki i krewetki?

 

9l to chyba nic, jedynie na kotnik...

 

Karm żywym pokarmem (1 raz na tydzień), mrożony też nie za często, a tak na codzień to płatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee....

 

a w tych 9 litrach to co pływa? bo z postu wnioskuję że coś tam jest.

 

co do 30 litrów

glonojad odpada, bo skarłowacieje, co jest dla niego nieprzyjemne i niezdrowe. z neonów też lepiej żebyś zrezygnował.

może zainteresuje Cię bojownik? albo krewetki? (lub jedno i drugie)

 

60 litrów

zastanawiałeś się nad sprzedaniem tych pyszczaków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 30l i hoduję platki, kiryski, glonojady i faktycznie glonojady skarłowaciały są nieproporcjonalne tzn głowy mają nieadekwatne do reszty ciała, ale się trzymają. Hodowałem neony ale mi zachorowały i musiałem je usunąć. Ale polecam gupiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neony mi zachorowały ze względu na "brudny" żwirek.Miały mikrosporilioze. Odłowiłem je i musiałem uśmiercić. Mam tą świadomość że trochę przesadzam z tymi rybami w moim 30l.- jeżeli chodzi o min. wielkość zbiornika.