Skocz do zawartości

Filtr kubełkowy + chłodzenie wody z lodówki przenośnej.


orzech71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Posiadam nieużywaną lodówkę przenośną, która wygląda tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Chcąc usprawnić filtrację w moim akwarium, chciałbym zamontować filtr kubełkowy. Niestety o dobrych filtrach ze sklepu mogę jedynie pomarzyć, ze względu na cenę. Tak się składa, że mam przenośną lodówkę, która chłodzi do: temperatura otoczenia -5.

Mam zamiar przerobić ją na filtr kubełkowy i jak się uda, chłodzić wodę za jej pomocą w czasie lata. Niestety jestem początkującym akwarystą i prosiłbym o opinie i porady z tym związane... nie chcę czegoś spaprać na samym początku, bo drugiej lodówki już nie mam ;)

Może ktoś podejmował już się czegoś takiego i podzieli się jakimiś spostrzeżeniami? Np. na co mam zwrócić uwagę, jakie są zagrożenia i jak się przed nimi ustrzec. Dzięki za uwagę, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś chciał zrobić z tego zwykła akwarystyczną chłodziarkę, a takie projekty już widziałem, to nie ma problemu. Bardzo długi zwinięty wąż, odpowiednia pompa i gotowe, ale jak chcesz z tego zrobić kubeł...nie wiem czy zalewanie takiego sprzętu to dobry pomysł, prędzej jakiś pojemnik i dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze podstawowa kwestia: o jakiej wielkości akwarium mowa?

Jakie ma wymiary ta lodóweczka w środku?

 

To nie 200l sump, żeby projekt DIY wyszedł dużo taniej, osobiście zrobiłbym jak Basteq radzi, kupił tani chiński kubeł. Jakościowo nic lepszego i tak sam nie stworzysz, a z lodówki zrobiłbym chłodziarkę i wykorzystał przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akwarium mam tylko 70L, ale chciałem ułatwić sobie życie i zrobić trochę miejsca w akwarium wyciągając filtr wewnętrzny.

Czy taki chiński kubeł waszym zdaniem dał by radę?

http://www.ebay.ie/itm/New-BOYU-Aquariu ... 3a6d9ce344