Skocz do zawartości

choroba neonów


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc.

 

dane mojego akwarium:

112 litrów;

przeniesiony 4 dni temu od kolegi;

JBL e900;

molinezja 6 szt.;

neonki około 45 szt.;

glonojady 3 szt.;

otoski 4 szt.;

24-26 stopni celcjusza;

 

Witam bardzo prosze o pomoc fachowców ponieważ jestem całkowitym laikiem w akwarystyce. Opiszę sytuację, kolega posiadał akwarium z wyżej wymienionymi rybkami, wyjeżdżał i ja się nimi teraz opiekuję, zrobiliśmy przenosiny do mnie, ze starego zbiornika przenieśliśmy około 50 litrów wody. nie przyglądałem się rybkom u kolegi ale u mnie na pojedynczy stukach są wyraźne nierówności, na początku po przeniesieniu wszystkie były blade, teraz zostały już tylko te nieliczne ale z jakimiś nierównościami na ciele, często pływają samotnie, jedzą w miarę normalnie, maja postrzępione pletwy, czy to jest choroba czy wina transportu.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

na zdjęciu powyżej widać takie jakby narośla, sporo czytałem i utwierdzam się w przekonaniu, że to pleśniawka zważywszy na to, że rybki były transportowane 4-5 dni temu.

 

Czy dobrą metodą na początek będzie podniesienie temperatury do 30 stopni?? Wyczytałem na jakimś forum że można tak zwalczyć pleśniawkę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co powinieneś zrobić to odizolować rybę. Jak będziesz to robił sprawdź np patyczkiem kosmetycznym czy na skórze ryba nie ma za dużo śluzu.

 

Ja bym obstawił albo kostioze albo mikrosporidioze.

Mam nadzieje że jest to ta pierwsza choroba więc: Trypaflawina - 10 mg na 1 litr wody, kapiel przez 10-48 godzin

sól kuchenna(nie jodowana) - 2g na 1 litr wody, 10-godzinna kapiel

zielen malachitowa - według ulotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×