Skocz do zawartości

Moja propozycja obsady zbiornika 72l, co sądzicie?


broda17
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym akwarystą, jakiś czas temu zaraziłem się akwarystyką i mam nadzieję, że nie jest to słomiany zapał, wcześniej hodowałem bojowniki, kardynałki i inne tego typu rybki w małym 25litrowym zbiorniku. Niedawno nabyłem akwarium 72 litry, na dzień dzisiejszy od kilku dni jest ono na etapie dojrzewania, tzn, zalałem już je wodą i czekam cierpliwie 2 tygodnie, żeby wypełnić je również rybkami. Mam kilka pomysłów, ale chciałbym je skonsultować.

Po pierwsze, chciałbym się zapytać ile rybek mniej więcej w takim akwarium mogę trzymać? Myślałem o ok 25 rybkach, a mianowicie:

6x danio czerwone

6x danio zielone

5x żałobniczki

5x gupiki

+ oczywiście coś na dno... ale nie wiem co, dla glonojadów raczej jest to za małe akwarium, może kiryski? albo otoski? w jakiej ilości?

Mam jeszcze 2 ślimaki ampularie, ze starego małego akwarium, więc myślę, że nie będzie to przeszkadzało jesli nawet kilka ich jeszcze dokupię

 

I ostatnie pytanie, co sądzicie o krewetkach na dno? czy kilkanaście red cherry mocno zapełni ten zbiornik i czy ich ilość ma znaczenie dla odsady rybami? Oczywiście posiadam gałęzatki, mchy, w których mogłyby żyć :)

 

O parametrach wody nie będę póki co pisał, bo chyba nie ma sensu robić testów przez ok 2 tyg od zalania?

 

Mam nadzieję, że mocno mnie nie "zjedziecie" i Wasze rady będą dla mnie pomocne :)

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor