broda17 Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Witam, jestem początkującym akwarystą, jakiś czas temu zaraziłem się akwarystyką i mam nadzieję, że nie jest to słomiany zapał, wcześniej hodowałem bojowniki, kardynałki i inne tego typu rybki w małym 25litrowym zbiorniku. Niedawno nabyłem akwarium 72 litry, na dzień dzisiejszy od kilku dni jest ono na etapie dojrzewania, tzn, zalałem już je wodą i czekam cierpliwie 2 tygodnie, żeby wypełnić je również rybkami. Mam kilka pomysłów, ale chciałbym je skonsultować. Po pierwsze, chciałbym się zapytać ile rybek mniej więcej w takim akwarium mogę trzymać? Myślałem o ok 25 rybkach, a mianowicie: 6x danio czerwone 6x danio zielone 5x żałobniczki 5x gupiki + oczywiście coś na dno... ale nie wiem co, dla glonojadów raczej jest to za małe akwarium, może kiryski? albo otoski? w jakiej ilości? Mam jeszcze 2 ślimaki ampularie, ze starego małego akwarium, więc myślę, że nie będzie to przeszkadzało jesli nawet kilka ich jeszcze dokupię I ostatnie pytanie, co sądzicie o krewetkach na dno? czy kilkanaście red cherry mocno zapełni ten zbiornik i czy ich ilość ma znaczenie dla odsady rybami? Oczywiście posiadam gałęzatki, mchy, w których mogłyby żyć O parametrach wody nie będę póki co pisał, bo chyba nie ma sensu robić testów przez ok 2 tyg od zalania? Mam nadzieję, że mocno mnie nie "zjedziecie" i Wasze rady będą dla mnie pomocne Pozdrawiam Michał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafi200 Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Na danio i żałobniczki akwarium za małe. Albo kiryski albo otoski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
broda17 Posted August 11, 2011 Author Share Posted August 11, 2011 W takim razie czym mogę zastąpić danio? Chciałbym, żeby było kolorowo Czy są jakiś większe rybki, które mogłyby żyć ewentualnie w takim zbiorniku? szczupak: Pisownia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...