marcintr1981 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Witam Jestem początkującym akwarystą. Akwarium 60l z filtrem wewnętrznym przepływowym, w którym są 3 koszyczki na media filtracyjne. Pytanie jakie media użyć i w jakiej kolejności. Mój pomysł: 1. Koszyczek wata+włóknina firmy sera+odrobina granulatu torfowego, 2. Koszyczek Zeos Filtusa, 3. Koszyczek Glinka Filtus Nitras i wkład ceramiczny. Proszę o mądre sugestie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ponóry_Żniwiasz Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Ja miałem gąbkę w kuble, pod tym wata, pod spodem dwa kosze z ceramiką. Jak używałem torfu to dałem na sam dół, ale i tak włóknina jest nie do odzyskania po torfie ;p Ty widzę chcesz dać wszystkiego po trochu. Włóknina najpierw a potem bez znaczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcintr1981 Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Torf trzeba częściej wymieniać niż zolit, ceramikę i nitras, więc chyba lepiej dać go na górze w ostatnim koszyczku. Przy wymianie nie trzeba rozwalać całego filtra i flory bakteryjnej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzegrzół Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Na pewno nie.Torf powinien być w drugim,pod watą perlonową(włókniną) na spodzie ceramika lub keramzyt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcintr1981 Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 czyli w 1. koszyczku filtracja mechaniczna wata i włóknina, w 2. torf, wata i ceramika, zaś dopiero w 3. zeolit? Dlaczego taka kolejność? A może być tak: 1. filtracja mechaniczna, 2. od spodu ceramika, potem nitras, następnie na wierchu pod warstwą waty torf, 3. koszyczek sam zeolit?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...