Skocz do zawartości

Akwarium 60l..jakie oświetlenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam...jestem początkującym akwarysta i chciałbym się zapytać jakie bym mógł dokupić oświetlenie do akwa 60l?chodzi mi o to aby rośliny mi w nim intensywnie rosły...w pokrywie mam już jakaś tania tandetę i chciałbym właśnie dołożyć jeszcze oświetlenie albo ja wymienić(oczywiście przeróbka pokrywy wchodzi w grę).prosiłbym o wasze propozycje i mniej więcej koszt takich świetlówek...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz wytłumacz jej

Na drugi rzut oka wydaje mi się że to jednak chłopaczek :D

wiem ze sa jakies nuzance kabomby itd ale te roslinki mnie nie interesuja...chcialbym sobie kupic eleocharis...wiem ze niezbedne jest co2 ale czy przy dobrym oswietleniu nie wystarczyl by nawoz aqua plant?

ja bym próbował. Jak nie da rady no to mówi się trudno i żyje się dalej, na przyszłość będziesz wiedział że kupując coś... musisz kupić jeszcze 10 innych rzeczy :)

 

Eksperymentuj, próbuj, opowiadaj jak wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co... wy proponujecie 24w T5. Oczywiście dobrze, tylko dlaczego żadne z was nie pomyślało że takie oświetlenie się nie zmieści pod taką pokrywą?

 

Jeśli akwarium ma 60cm szer, to już jest pewne że się świetlówka T5 nie zmieści. Świetlówka wraz z oprawkami ma 57cm, a bęben pokrywy ma jakieś 55-56cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akwarium ma 60cm szer, to już jest pewne że się świetlówka T5 nie zmieści.

Trochę wyobraźni, zmieści się, ba nawet dłuższa niż długość baniaka by się zmieściła pod taką pokrywą! ;)

 

Co nie zmienia faktu że dokładanie tyle oświetlenia, dla kogoś kto zaczyna może być, może nie tyle samobójstwem co utrudnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natalia1984, nie krzycz bo wszystkich obudzisz. Mniej szacunek dla innych. :D