Skocz do zawartości

kurz w wodzie- czy to pierwotniaki? AQUASAN-S


hubert1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Muszę założyć nowy post bo mój poprzedni:

viewtopic.php?f=10&t=31088

został zablokowany.

Niestety kurz (pył) w wodzie powrócił .Cały czas unosi się i nie chce być wciągnięty do filtra.Czytałem że to mogą być pierwotniaki.Jak to rozpoznać? Kupiłem AQUASAN-S .Czy mogę to dać do wody nawet jeśli to nie są pierwotniaki ?

Co potem należy zrobić? Podmienić wodę i po jakim czasie ,czy konieczne jest danie węgla aktywnego żeby się tego pozbyć ?

Jestem początkujący i nie chciałbym zrobić krzywdy moim rybką.

 

Moje dane:

ATMAN AR-620 , 92 LITRY -Wymiary: 62x39x52cm

Pompka o mocy 7,5W, max.wyd. 550l/h,

Pokrywa z oświetleniem z dwoma świetlówkami (biała i fioletowa) 2x 20W.

Filtr biologiczny: dwie komory w pierwszej pianka filtrująca i wata perlonowa+włóknina , a w drugiej pianka filtrująca i krążki ceramiczne.

Obsada:

NEON CZERWONY :10

GUPIK : 3 (SAMCE)

KIRYSEK : 6

RAZBORA KLINOWA :5

OTOSEK : 5

Bojownik : 1+1

Pielęgniczka kakadu: 1+2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akwarium zalane 2011.02.23

Woda była klarowna przez jakiś czas,jak się pojawił "kurz" w wodzie dodałem za radą kolegów z forum włókninę do filtra no i niechętnie ale dałem Clearol z JBL.Woda po 2 dniach się wyklarowała prawie idealnie ale "kurz" znowu powrócił.

Mogę profilaktycznie dać AQUASAN-S ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Mam duży problem z wodą w akwarium. W wodzie pływa dziwny kurz, który osadza się na szybach i dnie. Próbowałem już zmiany żwiru, bo myślałem że to jest to, ale nie pomogło. 50% podmiany wody, sól niejodowana, przyciemnianie na 4 dni też nie pomaga. Jakiś czas temu (2 miesiące) zdechła mi rybka i leżała w wodzie kilka dni. Od tamtej pory nie mogę wyjść na prostą.

Link do filmu:

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza