Skocz do zawartości

Znikające ryby


Dioptriev
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam akwarium od wielu lat lecz od pewnego czasu mam problem ze znikającymi małymi rybami. W poniedziałek wpuściłem 10 nowych neonów i 5 razbór klinowych, dziś są 3 neony i 2 razbory. Zadnych zwłok, przeszukałem akwarium. Problem ten był już przy kilku poprzednich dorybianiach. Pozostałe ryby w akwarium to kilka prystelek, 2 kosiarki, i glonojad złoty. Czy coś z nich może je pożerać? Akwarium pojemność 100l. Filtr też przeszukałem, pozatym ma kratke przy wlocie wody. Wykonałem testy na pH, amoniak, azotany - wszystko w normie.

Pomóżcie proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

jestem bardzo początkującym akwarystą. Dziecko dostało w prezencie welona w kuli. Po zapoznaniu sie z hodowlą welona, kula została natychmiast zamieniona na akwarium.

60l

5 roślinek

podłoże to mały brązowy żwirek i kamyki

temperatura 24 stopnie

akwarium z pokrywą (światło 7-21)

filtr aquael fan2 z deszczownią

1 welon (niewiadomej płci)

5 neonek

2 maluśkie glonojady

4 gupiki (2 samice i 2 samce)

akwarium zostało założone 2 dni przed zarybieniem

woda ze studni własnej

starter tetra + uzdatniacz tetra

no i wszystko było fajnie, rybki wpuszczone wszystkie razem, karmione są 2 razy dziennie pokarmem suchym tetra pro (3 szczypty w dziecięcych łapkach), a tu nagle po tygodniu 1 samiec gupika zniknął. Dlaczego? Co jest nie tak? Mam w zapasie jeszcze preparat aqua balans, ale kazali z tym poczekać. Gupiki zachowywały się zupełnie normalnie. Podejrzewałam kota, ale przecież nie zdjąłby pokrywy i nie założył jej spowrotem ;)

Dziękuję za odpowiedzi i porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Co jest nie tak?